Tilburgse terrariumdagen 30 en 31 augustus 2014

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

Re: Tilburgse terrariumdagen 30 en 31 augustus 2014

Berichtdoor computerlamp10 » 01 sep 2014 21:42

GerritH schreef:
computerlamp10 schreef:En was de beurs iets? ik wilde zondag gaan maar ging uiteindelijk toch niet door, dus ik vroeg me af of het wel waar was.
Iemand nog nieuwe aanwisten gekocht?


Was met name op zondag veel Europees spul; darevskia, sicula, triliata, bilineata, algyroides en meer.

Gerrit


Ugh, dat meen je toch niet, ik was juist opzoek naar Europees spul.
Toch leuk dat het een drukkere beurs is geworden.
Avatar gebruiker
computerlamp10
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 10378
Berichten: 95
Geregistreerd: 05 aug 2013 13:38
Land: Nederland

Re: Tilburgse terrariumdagen 30 en 31 augustus 2014

Berichtdoor repi » 02 sep 2014 06:21

tamara1986 schreef:Ah nee, dat was er geen van ons dan.
Toch succes ermee, hopelijk kunnen ze het goed met elkaar vinden. :)

ene kant nu wel jammer, want had graag veel info er van gewild, voor al over het kweken er van.
de man had me wel wat tips gegeven, maar ja hoe meer mensen ik info van kon krijgen hoe beter.
heb eigenlijk geen andere kraam gezien met kameleons zo ver ik me kan herinneren.
repi
 
Waardering: 9
Heeft bedankt: 12
ID: 5896
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08 jan 2012 18:15
Land: Nederland

Re: Tilburgse terrariumdagen 30 en 31 augustus 2014

Berichtdoor tamara1986 » 02 sep 2014 11:31

Wij stonden tegen de muur met 12m stand van Tiki reptiles, we hadden er ook niet zo heel veel bij hoor, ik denk een 5-tal. Voor de rest vooral gekko's, slangen, en een hoop materiaal.
Vlak naast ons stond een tafel op het hoekje met iemand die 2 bakken met Yemen kameleons bij zich had, misschien dat je ze daar dan hebt gehaald want voor de rest hebben we inderdaad ook niet veel kameleons gezien.

En informatie mag je zo ook altijd vragen hoor, als er iets is waarmee we kunnen helpen dan doen we dat met veel plezier. ;)

Beetje of topic misschien maar ivm de kweek, zorg ten allen tijde voor een goede grote legbak voor de vrouw, ze kunnen ook eitjes afzetten zonder gepaard te hebben.
Een licht vochtig substraat erin waar ze goed kunnen in graven van zo'n 25-30cm diepte.., wij gebruiken er gewoon een emmer voor. Voor de rest hebben we geen substraat op de bodem.
Misschien doe je dat al wel maar afgezien om te paren zouden we de dieren ook apart huisvesten, vrouwen zijn zoals je wel weet redelijk stressgevoelig en mannen durven soms heel opdringerig zijn dus is het wel belangrijk dat het vrouwtje tijdens de draagtijd genoeg rust krijgt want ze staan er om bekend dat ze snel legnood kunnen krijgen, waarin stres een hele grote rol speelt.
Je kan ook aan de vrouw haar kleuren zien wanneer ze ontvankelijk is en je ze dus het best samen zet, en ook wanneer ze niet ontvankelijk is, bv. omdat ze al eitjes heeft opzitten.
Beetje moeilijk om uit te leggen maar als je weet waar je moet op letten is het vrij duidelijk.
Verder ook opletten voor oversuplementeren want daar zijn de meeste (vooral Trioceros en Calumma soorten dan) ook vrij gevoelig voor. Yemen's kunnen wel wat meer verdragen maar best is elke voederbeurt puur calcium zonder D3 bij te geven, en maar 1-2 keer per maand extra vitaminen en calcium met D3 te geven, hier krijgen ze om de 2 weken op zondag Minner-all of reptivite met D3 over hun krekels, en voor de rest gewoon calcium zonder.
En een goede UV lamp natuurlijk maar dat wist je al hè. :)

Jammer dat de KVN een beetje stil lijkt te liggen maar als je een beetje Engels spreekt kunnen we je vooral ook volgend forum aanraden:
http://www.chameleonforums.com
Het bevat een ton aan informatie en het is een drukbezocht forum waar je altijd wel op hulp kan rekenen van de meest ervaren mensen.

Hier zullen we het nu maar bij laten want anders gaan we wel heel erg off-topic maar je mag dus ook altijd een pb sturen als je iets wil vragen ofzo. :)

Groeten.
tamara1986
 
Waardering: 27
Heeft bedankt: 16
ID: 7503
Berichten: 695
Geregistreerd: 23 okt 2012 13:12
Woonplaats: limburg
Land: België

Re: Tilburgse terrariumdagen 30 en 31 augustus 2014

Berichtdoor repi » 02 sep 2014 16:16

alvast bedankt voor de info.
knv gaat er zelfs mee stoppen.
had me wel aangemeld maar krijg geen tot nauwelijks info.
repi
 
Waardering: 9
Heeft bedankt: 12
ID: 5896
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08 jan 2012 18:15
Land: Nederland

Re: Tilburgse terrariumdagen 30 en 31 augustus 2014

Berichtdoor GerritH » 02 sep 2014 18:26

computerlamp10 schreef:
Ugh, dat meen je toch niet, ik was juist opzoek naar Europees spul.
Toch leuk dat het een drukkere beurs is geworden.


Zelfs super exclusief spul als Anatololacerta oertzeni; zie je eigenlijk nooit aangeboden....

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten



Slangenforum