Terraria Houten 1 april 2012

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor ws87 » 01 apr 2012 21:33

Ik ben een hoop visitekaartjes rijker haha!
Hier even een paar voor de liefhebbers :mrgreen:

Was voor mij de eerste keer en heb mijn ogen uitgekeken 8)
Bijlagen
kaartjes2.jpg
kaartjes1.jpg
Avatar gebruiker
ws87
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4009
Berichten: 37
Geregistreerd: 20 jan 2011 20:43
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor xbeyondx » 01 apr 2012 21:33

@twinwolfje,

oooooh wow, ik heb nu pas door dat jij het was :|! ik heb je een paar keer gesproken over de kameleons, ik was het meisje met rood haar en mijn vriend degene met zwart haar.
ik begon zo raar te staren naar je kameleons in het bakje omdat ik ze zo schattig vond :P.
je zei toen dat je net begon en toch 1 wou terug brengen en later sprak ik je weer en dat je ze toch ging houden.

@jp, ik heb je helaas niet gezien! heb wel een lang gesprek met renske gehad toen ze je kwijt was :P.
1.0.0 Pogona Vitticeps, miko
0.3.0 Eublepharis macularius, mackie, lucy, wildje
0.1.0 degoe, noortje ook wel besje
3.3.0 ratjes, hoesky & snuutje & bolle & simba & boeffie
Avatar gebruiker
xbeyondx
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5027
Berichten: 497
Geregistreerd: 26 jul 2011 20:43
Woonplaats: zevenhuizen
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Dennie » 01 apr 2012 21:34

iguanaman schreef:
Dennie schreef:Ik zag een mooie morelia spilota spilota, maar helaas nog steeds boven mijn budget. Ik vond de twee jonge brilkaaimannen ook wel bijzonder. Daarnaast een hele mooie haakneusslang gezien, begrijp alleen niet waarom die 250 euro moest kosten.

Verder had ik het idee dat de beurs wat kleiner was dan andere keren. In ieder geval minder aanbieders van terraria en benodigdheden. Op zich kon je er voor dieren wel goed terecht, dat aanbod was vrij groot vond ik.


de 2 brilkaaimannen? er stonden er denk ik zo'n 30 á 40 aangeboden op de beurs hahah. Wel werden er 2 dwergkaaimannen paleosuchus palpebrosus aangeboden :)


Ik heb er twee gezien. De dwergkaaimannen waren ook leuk inderdaad.
Afbeelding

1.0 Boa constrictor imperator Hog Island
0.0.1 Correlophus ciliatus
0.4 Eublepharis macularius
0.1 Pantherophis guttatus
Avatar gebruiker
Dennie
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 475
Berichten: 2239
Geregistreerd: 28 apr 2008 23:05
Woonplaats: Almere
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Shane » 01 apr 2012 21:43

Er was een stand die met 2 stekelstaartvaranen wat luipaardgekko's microgekko's luipaardleguanen en krulstaartleguanen. ze zaten allemaal in terrariums en ze hadden volgensmij ook een hoop plantjes, weet iemand toevallig welk visite kaartje daarbij hoorde? XD ik was namelijk erg geintereseerd in een van die soorten alleen ik kon ze vandaag niet meenemen, ik heb alleen hun naam niet onthouden -.-
0.0.1 Uromastyx ornata
0.01 Uromastyx dispar maliënsis
2.1 Sauromalus ater
1.2 Dipsosaurus dorsalis
0.1 Cordylus tropidosternum
Avatar gebruiker
Shane
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3709
Berichten: 499
Geregistreerd: 21 nov 2010 21:17
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor ws87 » 01 apr 2012 21:45

Shane schreef:weet iemand toevallig welk visite kaartje daarbij hoorde? XD ik was namelijk erg geintereseerd in een van die soorten alleen ik kon ze vandaag niet meenemen, ik heb alleen hun naam niet onthouden -.-


Lol, succes met zoeken! ;-)
Avatar gebruiker
ws87
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4009
Berichten: 37
Geregistreerd: 20 jan 2011 20:43
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Shane » 01 apr 2012 21:48

Dit is hopeloos ik weet het XD
Maar misschien dat er toch bij iemand een lampje gaat branden en weet wie het waren :D
0.0.1 Uromastyx ornata
0.01 Uromastyx dispar maliënsis
2.1 Sauromalus ater
1.2 Dipsosaurus dorsalis
0.1 Cordylus tropidosternum
Avatar gebruiker
Shane
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3709
Berichten: 499
Geregistreerd: 21 nov 2010 21:17
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor tjb » 01 apr 2012 23:03

2de keer dat ik er was
maar wat een schijt beurs deze keer
fucking druk
bijna allen maar slangen slangen en nog is slangen
heb op de terug weg naar huis bij iemand
een terrarium gekocht met vet veel toe behoren
2 spoten en 1 tl voor uvb
maten zijn 120 lang 60 diep en 50 hoog
en er zaten ook nog 2 hypos baardagamen bij
1 is heel mooi wit met oranje randjes om de ogen
ook mooi groot zijn ze
dit alles bij elkaar heeft mij 65 euro gekost hahahha zoon bak op de beurs koste allen al 200 euro
en ik verkoop de hypos die er in zitten dus uit eindelijk heb ik me bak gratis plus winst
ow ja ik heb wel wat voer op de beurs gekocht en drie lampen whahaha daar heb ik eem 180 km voor gereden
als iemand belang bij de baardjes heb stuur me dan ff prive bericht
ze zijn mooi groot denk 2 jaar of zo
vrouwtjebmw 325 i
Avatar gebruiker
tjb
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 6122
Berichten: 114
Geregistreerd: 16 feb 2012 23:57
Woonplaats: groningen
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Schadow7 » 02 apr 2012 08:46

het was mijn eerste terraria beurs en het vond he mwa :roll:

Heb maar 1 stand met haakneusjes gezien en vond deze ook nogal aan de prijs. In de winkel waar ik die van mij heb gekocht zijn ze goedkoper. Had er ook wel meer verwacht of ik heb echt niet goed gekeken. Wilde eigenlijk een vrouwtje bijkopen maar van 200 toch wat te grof.
Verder heel veel van hetzelfde en sommige dingen wat tegen het zielige aan qua behuizing etc.

Achja ik heb het weer gezien en een opgezette vlinder en kever gekocht.
1.1 Heterodon Nasicus Nasicus
Terrarium: 80x40x50 100W Darkspot 25W UVA aangesloten op Thermocontrol Pro II
Avatar gebruiker
Schadow7
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 6169
Berichten: 32
Geregistreerd: 27 feb 2012 10:35
Woonplaats: Tilburg
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Jan Paul » 02 apr 2012 09:55

2de keer dat ik er was
maar wat een schijt beurs deze keer
fucking druk
bijna allen maar slangen slangen en nog is slangen


Heb je wel goed gekeken dan? Of je alleen dood geergert aan al die slangen wat standaard verhaal is op een beurs........ Zelfde als die baardagamen en luipaardgecko's, of we daar zo vrolijk van worden.....

Maar nee, deze beurs stond vol met apparte diersoorten, zag sinds jaren weer hoop Ctenosaura soorten (Niet dat we daar zo vrolijk van moeten worden met de achterliggende gedachte hieraan), een berg aan Teju's! Ameiva species, hoop agaam soorten, zag zelfs ergens krap in bakkie twee redelijk bijzondere Hydrosaurus amboinensis. Een hoop Kaaiman Teju's, buiten het verhaal dat je slangen niks vind zag ik ook daar wel redelijk wat apparte soorten van voorbij komen, de brilkaaiman handel die ooit onze hobby nog eens de das om gaat doen was ook weer in volle glorie en werden voor weinig aan de impulskopers verkocht........ En verder nog een aantal heel apparte zoogdieren, dus wil niet heel veel zeggen, maar buiten het feit dat het druk was en wat ook STANDAARD verhaal is op een beurs was deze beurs zeker niet slecht als het om soorten gaat. En mega veel schildpadden, zoveel heb ik er nooit gezien op een beurs! Nee joh, ik zocht ook naar een diersoort die er niet te vinden was, maar dat maakt deze beurs niet gelijk een kutzooi....... ;-) Was het natuurlijk indirect wel gezien het weer wildvang handel in weelde was, maar waarvoor mensen komen naar de beurs, in dat verhaal zeker niet!
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Avatar gebruiker
Jan Paul
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Berichten: 4317
Geregistreerd: 12 feb 2009 10:06
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Jan Paul » 02 apr 2012 09:57

@jp, ik heb je helaas niet gezien! heb wel een lang gesprek met renske gehad toen ze je kwijt was .


Ik werd steeds afgeleid! XD
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Avatar gebruiker
Jan Paul
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Berichten: 4317
Geregistreerd: 12 feb 2009 10:06
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Jan Paul » 02 apr 2012 10:13

Jan Paul schreef:
@jp, ik heb je helaas niet gezien! heb wel een lang gesprek met renske gehad toen ze je kwijt was .


Ik werd steeds afgeleid! XD


Overigens de ziekte waarover je het had tegen Renske en ik dus nu maar even ieder hier voor waarschuw met ratten, is het SDAV virus. Oftewel een coronavirus achtige, word verspreid door lucht en rechtstreekse aanraking besmette rat naar gezonde. Via lucht iets minder heftig maar risico is daar nog steeds, kleren uitdoen en wassen heeft in dit verhaal weinig nut of je moet dit zo heet doen dat deze kleren maatje peuter worden :mrgreen: Op zich ook wel funny toch?! Geen idee wat je hier beter mee kan doen maar ik schat dat in de vriezer een beter resultaat oplevert, of rechtstreeks opsturen naar polen, oftewel in de kledingbak.......

Dit was gister waarschijnlijk op de beurs aanwezig, echter denk ik dat als men niet in het knuffel of voederdieren hoekje (Is maar hoe je het bekijkt) is geweest hier weinig kans op maakt dit meegenomen te hebben naar huis. Of een rat heeft aangeraakt......... Denk dat de ventilatie daar wel goed genoeg is hiervoor?! Hoe dan ook ben ik geen deskundige in dit verhaal, dit is het enige wat ik weet van dit virus en misschien is het al achterhaalt wat ik zeg. En valt het allemaal wel mee....
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Avatar gebruiker
Jan Paul
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Berichten: 4317
Geregistreerd: 12 feb 2009 10:06
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor xbeyondx » 02 apr 2012 10:41

ik ben wel bij het exoknaag gedeelte geweest, en hier moest dus iemand zijn die zelf ratten had die het hadden gehad en zij heeft het ofzoiets was het verhaal.
ik heb gewoon me kleren in de was gegooid en ben even wezen douche en handen goed ontsmet en hoop gewoon dat ik niks heb, ik dacht ook eigenlijk dat het wel mee zou vallen..
1.0.0 Pogona Vitticeps, miko
0.3.0 Eublepharis macularius, mackie, lucy, wildje
0.1.0 degoe, noortje ook wel besje
3.3.0 ratjes, hoesky & snuutje & bolle & simba & boeffie
Avatar gebruiker
xbeyondx
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5027
Berichten: 497
Geregistreerd: 26 jul 2011 20:43
Woonplaats: zevenhuizen
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor GerritH » 02 apr 2012 11:01

ik stond er ter promotie van Lacerta en ik had zelf ook nog wat nk schildpadjes meegenomen. (naast griekjes ook een paar soorten die je wat minder vaak ziet zoals Malacochersus en Geochelone elegans) en een koppel NK Smaug mossambicus (die in kweekleen naar een kennis gingen)
Ik heb dus niet veel tijd gehad om de beurs in zijn geheel door te lopen , maar er waren toch vrij veel soorten die je weinig ziet.
Er waren ook een hoop zaken waar je minder blij van wordt zoals bijvoorbeeld de italianen met een enorme rij schildpadden waaronder veel dieren die eruit zagen als illegale wildvang en la ferme tropicale met een hoop endemische soorten uit Zuid-Afrika waar volgens mij ook geen legale export van is....
Het merendeel van de dieren had ik op afspraak meegenomen.
Het valt inderdaad op dat er weer erg veel baardjes in allerlei miskleurtjes en misvormingen werden aangeboden evenals rijen slangen met onnatuurlijk aandoende kleurtjes. Toch stonden er ook veel wat meer bijzondere dieren.
En natuurlijk heel veel bekenden gezien.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor tjb » 02 apr 2012 11:15

Jan Paul heb zeker goed gekeken
ben wel 3 keer die zaal door gegaan
maar alleen maar van het zelfde bijna dan
haast geen baardjes en zo ze waren er wel maar echt niet veel
en de prijs is echt niet zuiver
op marktplaats heb je veel mooieren en goedkoper ook met certivikaart
en ben ook 2 keer naar zwolle geweest die is bijna net zo groot als die dit jaar in houten was
en daar heb je veel meer soorten niet 30 tentjes met slangen
daar is het gewoon iets beter daar heb je zeg maar 10 tentjes slangen 10 tentjes baardjes
10 tentjes luipaard gekkos en ga zo maar door
maar het viel me op dat dit jaar in houten echt heel veel slangen waren
en dat is natuurlijk ook super mooi voor al die ball pythons en zo
maar de prijzen zijn om misselijk van te worden
maar ja we hebben het weer gehad en als ik weer x naar houten ga dan word het volgend jaar in juni wel
want ben beetje af geknapt op die beurs
vorige jaar was die veel groter
maar ja de volgende beurs is gewoon weer zwolle scheelt me een uur rijden
en hopelijk hebben ze net als vorige jaar van alles wat en niet
zo als in houten 75% slangen
vrouwtjebmw 325 i
Avatar gebruiker
tjb
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 6122
Berichten: 114
Geregistreerd: 16 feb 2012 23:57
Woonplaats: groningen
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor JosvdB » 02 apr 2012 11:38

Kon er helaas niet bij zijn, had graag even rond gekeken en geïnformeerd naar Ameiva's.
Is de Terraria beurs in Juni net zo groot of zit hier een verschil tussen?

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er illegale dieren te vinden zijn op een openbare beurs? Moet toch een koud kunstje zijn om dit aan te pakken voor de organisatie/politie.
Avatar gebruiker
JosvdB
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5835
Berichten: 316
Geregistreerd: 29 dec 2011 18:01
Woonplaats: Weert
Land: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 167 gasten



Slangenforum