Terraria Houten 1 april 2012

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Tribo » 02 apr 2012 12:03

Moest gisteren helaas werken dus kon niet komen. Wat was het aanbod aan varanen? Ben benieuwd wat ik gemist heb...
Tribo
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1425
Berichten: 383
Geregistreerd: 10 jul 2009 22:48
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor GerritH » 02 apr 2012 12:06

Uiterraard redelijk wat stekelstaartjes en roodkoppen (minder) verder heb ik Salvator gezien niloticus en (opvallend veel) rudicollis. Maar er was zeker meer.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4532
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Yanniz95 » 02 apr 2012 12:10

Qua slangen was er veel minder dan vorige keer, ik heb me uren rotgezocht voor een boa dat niet Sunglow of Kahl albino, er waren deze keer ook veel minder Gutten naar mijn idee.

Ik vond juist dat ze heel veel hagedissen verkochten, en inderdaad waren de baardjes niet echt denderend ofzo. Maar luipjes waren der zat en ook heel veel andere dieren.
2.1.0 Python regius
0.1.0 Boa constrictor constrictor
6.0 ratten, Snorro,Macho, Whiskey, Stitch, Beertje en Frodo/Ollie
Yanniz95
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5352
Berichten: 137
Geregistreerd: 15 sep 2011 01:16
Woonplaats: Rotterdam
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor MarcoG » 02 apr 2012 12:38

Vond het slangen en hagedissen aanbod netjes verspreid.
Wel erg veel spinnen, dat viel me op.

Ook wat meer kikkers dan als op vivarium, maar qua soorten erg weinig variatie.
MarcoG
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1336
Berichten: 8062
Geregistreerd: 10 jun 2009 07:29
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor d.broek » 02 apr 2012 13:05

Ik vond het ook een leuke beurs. Veel aparte soorten en ook goedkope spullen.
qua dieren heb ik zelf 10 larven Pachnoda marginata peregrina meegenomen. Verder een paar boekjes, 2 slangenvervellingen (Boa c. imperator en Python m. bivittatus) en wat voedseldieren. Ik had verwacht nog wat bombina's te kunnen vinden maar had ze maar op twee plekken gezien en ik vond ze er ook niet goed uit zien en bij zitten. Veel spinnen viel mij ook op en ook een aantal leuke Thamnophis. Verder veel teju's, kikkers en ook vrij veel phelsuma's. Ook apart vond ik de tenrecs en de exotische dieren in de andere zaal. Maar vind wel dat je zoiets eigenlijk niet op een beurs aan moet kunnen schaffen.
Shane schreef:Dit is hopeloos ik weet het XD
Maar misschien dat er toch bij iemand een lampje gaat branden en weet wie het waren :D

:idea: Was Green-Nature, zij hadden een soort stelling van bakjes met deze dieren.
GerritH schreef:ik stond er ter promotie van Lacerta en ik had zelf ook nog wat nk schildpadjes meegenomen. (naast griekjes ook een paar soorten die je wat minder vaak ziet zoals Malacochersus en Geochelone elegans) en een koppel NK Smaug mossambicus (die in kweekleen naar een kennis gingen)

Ben ik toch wel benieuwd wie je was :) . Ik was die jongen die vroeg of de nieuwe lacerta al uitkwam.
Deze dieren zijn in mijn bezit:
Hagedissen
-Phelsuma laticauda laticauda 1.1.0
-Emoia cyanura 1.0.0
-Hemidactylus frenatus 1.1.0
-Lepidodactylus lugubris 0.1.0
-Rhacodactylus auriculatus 1.1.0
-Varanus glauerti 0.0.2
-Takydromus smaragdinus 0.1.0
-Goniurosaurus hainanensis 0.0.3
Kikker
-Phyllobates vittatus 1.1.4
-Bombina orientalis 2.2.4
Ongewervelden
-PSG255 Trachyaeretaon carmelae 0.0.10
-Stilpnochlora colouniana 2.1.x
-Deroplatys dessicata 1.1
-D. lobata 0.1
-Creoboter elongatus 1.1
-Pseudocreobotra wahlbergii 0.0.5
-Rhombodera basalis 1.0
-Parasphendale affinis 0.1
-Pachnoda marginata peregrina
Avatar gebruiker
d.broek
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4332
Berichten: 1581
Geregistreerd: 15 maart 2011 19:49
Woonplaats: Bergen op Zoom
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor GerritH » 02 apr 2012 13:57

Dan was ik de persoon met wie je het meest gesproken hebt; oud (ik ben 52) redelijk lang (1.95) wit T-shit van een zwemwedstrijd (anderen hadden een Lacerta polo aan)
Rings a bel?

gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4532
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor tomvanzijl » 02 apr 2012 13:59

hee dan heb ik jou ook gezien ik had een te lange kuif met een dikke jas aan (voelde me niet zo lekker)
mijn dieren:
pogona vitticeps man : german gigantxhypoxsandfire
pogona vituceps vrouw: redxwildkleurx nog iets
guppen
komend:jemen kameleon
tomvanzijl
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4716
Berichten: 993
Geregistreerd: 25 mei 2011 19:18
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor MarcoG » 02 apr 2012 14:21

Hmm, dan heb ik langs Gerrit gekeken xD
Heb nog wel even staan kijken bij de stand ernaast.

Misschien leuk, was die ene kale gozer met het roodzwarte motor pak en een zwarte nike petje XD
MarcoG
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1336
Berichten: 8062
Geregistreerd: 10 jun 2009 07:29
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor iguanaman » 02 apr 2012 14:28

JosvdB schreef:Kon er helaas niet bij zijn, had graag even rond gekeken en geïnformeerd naar Ameiva's.
Is de Terraria beurs in Juni net zo groot of zit hier een verschil tussen?

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er illegale dieren te vinden zijn op een openbare beurs? Moet toch een koud kunstje zijn om dit aan te pakken voor de organisatie/politie.


Wat noem je dan illegaal? Heb geen illegale dieren gezien op de beurs hoor?

De beurs in Juni zal diverser zijn. Er is nu nog niet echt nakweek te koop. Dat zal je in Juni in grotere mate terug vinden. Ook veel meer (particuliere) kleine stands i.p.v. de 10-tafel-bedrijfsstands.
Avatar gebruiker
iguanaman
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1605
Berichten: 1674
Geregistreerd: 21 aug 2009 11:55
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor GerritH » 02 apr 2012 14:41

Illegaal noem ik wildvang CITES dieren (met een NK of FK Cites.)
Bv Zuid Afrika staat geen export van levende dieren tbv handel toe. Als je dan volwassen endemische dieren aangeboden ziet worden, ga je jezelf vragen stellen. datzelfde geld voor EU Bijlage A dieren welke ook duidelijk van wildvang afkomstig waren (redelijk te zien, maar helaas slecht te bewijzen) Alleen iedereen die ik kende met verstand van deze dieren gaf aan dat het hier om wildvang ging; die gok durf ik aan.
Andere voorbeelden Ctenosaura soorten endemisch voor Mexico; Mexico heeft deze soorten noit legaal uitgevoerd; dus er kunne in Europa geen legale dieren zijn.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4532
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Jan Paul » 02 apr 2012 16:01

Yup, zag nog Ctenosaura clarki en bakerii achter een tafel staan met de namen er groot op geschreven, ook nog een aantal soorten waaronder pectinata. De salvator was overigens cumingi....

Ook apart vond ik de tenrecs en de exotische dieren in de andere zaal. Maar vind wel dat je zoiets eigenlijk niet op een beurs aan moet kunnen schaffen.


Vind ik ook niet van Kaaimannen, zowel dwerg als dan de bril. Enige die daar op afkomen en kopen (op de dwerg na gezien de prijs daar niet naar is), zijn impuls aankopers. Horen naar mijn idee ook niet thuis op de beurs, krijgt de hobby alleen maar slechte naam van en wie ze echt wil kan ze ook op andere manier vinden. Ik zeg niet dat ik vind dat ze verboden moeten worden, ik vind dat er iets meer verantwoord moet worden omgegaan hiermee. Ik zag ze voor nog geen 80 euro verkocht worden........ En masaal...... :(
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Avatar gebruiker
Jan Paul
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Berichten: 4317
Geregistreerd: 12 feb 2009 10:06
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Agaam » 02 apr 2012 16:24

Jan Paul schreef:Yup, zag nog Ctenosaura clarki en bakerii achter een tafel staan met de namen er groot op geschreven, ook nog een aantal soorten waaronder pectinata. De salvator was overigens cumingi....

Ook apart vond ik de tenrecs en de exotische dieren in de andere zaal. Maar vind wel dat je zoiets eigenlijk niet op een beurs aan moet kunnen schaffen.


Vind ik ook niet van Kaaimannen, zowel dwerg als dan de bril. Enige die daar op afkomen en kopen (op de dwerg na gezien de prijs daar niet naar is), zijn impuls aankopers. Horen naar mijn idee ook niet thuis op de beurs, krijgt de hobby alleen maar slechte naam van en wie ze echt wil kan ze ook op andere manier vinden. Ik zeg niet dat ik vind dat ze verboden moeten worden, ik vind dat er iets meer verantwoord moet worden omgegaan hiermee. Ik zag ze voor nog geen 80 euro verkocht worden........ En masaal...... :(


Precies, de prijs vind ik veelste laag, mensen kopen dan zon beestje omdat het o zo goedkoop is en o zo apart, en stoppen het in een veelste klein terrarium of wat dan ook, en als de kaaiman groeit dumpen ze hem weer of weet ik veel wat.
Avatar gebruiker
Agaam
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 5894
Berichten: 408
Geregistreerd: 08 jan 2012 16:15
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor JosvdB » 02 apr 2012 16:32

iguanaman schreef:Wat noem je dan illegaal? Heb geen illegale dieren gezien op de beurs hoor?

Ik ben zelf niet op de beurs geweest dus dat weet ik niet maar ik zag hier de term een paar keer voorbij komen.

Vind het wel vreemd dat er niks aan die dieren gedaan wordt dan, ik neem aan dat de dierenbescherming ook mensen in dienst heeft die hier verstand van hebben, daarnaast zou ik het sowieso een goede zaak vinden als de dierenbescherming op een beurs die met dieren te maken heeft een kijkje komt nemen.
Avatar gebruiker
JosvdB
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5835
Berichten: 316
Geregistreerd: 29 dec 2011 18:01
Woonplaats: Weert
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor d.broek » 02 apr 2012 16:54

GerritH schreef:Dan was ik de persoon met wie je het meest gesproken hebt; oud (ik ben 52) redelijk lang (1.95) wit T-shit van een zwemwedstrijd (anderen hadden een Lacerta polo aan)
Rings a bel?

gerrit

Ja het belletje gaat rinkelen.
Wel grappig dat je er later pas achter komt met wie je gesproken hebt :)

Jan Paul schreef:Citaat:
Ook apart vond ik de tenrecs en de exotische dieren in de andere zaal. Maar vind wel dat je zoiets eigenlijk niet op een beurs aan moet kunnen schaffen.


Vind ik ook niet van Kaaimannen, zowel dwerg als dan de bril. Enige die daar op afkomen en kopen (op de dwerg na gezien de prijs daar niet naar is), zijn impuls aankopers. Horen naar mijn idee ook niet thuis op de beurs, krijgt de hobby alleen maar slechte naam van en wie ze echt wil kan ze ook op andere manier vinden. Ik zeg niet dat ik vind dat ze verboden moeten worden, ik vind dat er iets meer verantwoord moet worden omgegaan hiermee. Ik zag ze voor nog geen 80 euro verkocht worden........ En masaal......

Kaaimannen vind ik ook niet geschikt voor op een beurs. Ik zag ook hele kleine van misschien 20 cm, zoiets koop je ook veel te snel. Bijna niemand kan de Caiman crocodilus houden volgens mij
Verder vond ik de Pipa's wel best bijzonder.
Deze dieren zijn in mijn bezit:
Hagedissen
-Phelsuma laticauda laticauda 1.1.0
-Emoia cyanura 1.0.0
-Hemidactylus frenatus 1.1.0
-Lepidodactylus lugubris 0.1.0
-Rhacodactylus auriculatus 1.1.0
-Varanus glauerti 0.0.2
-Takydromus smaragdinus 0.1.0
-Goniurosaurus hainanensis 0.0.3
Kikker
-Phyllobates vittatus 1.1.4
-Bombina orientalis 2.2.4
Ongewervelden
-PSG255 Trachyaeretaon carmelae 0.0.10
-Stilpnochlora colouniana 2.1.x
-Deroplatys dessicata 1.1
-D. lobata 0.1
-Creoboter elongatus 1.1
-Pseudocreobotra wahlbergii 0.0.5
-Rhombodera basalis 1.0
-Parasphendale affinis 0.1
-Pachnoda marginata peregrina
Avatar gebruiker
d.broek
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4332
Berichten: 1581
Geregistreerd: 15 maart 2011 19:49
Woonplaats: Bergen op Zoom
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Jan Paul » 02 apr 2012 17:33

Punt is met kaaimannetjes dat ze gewoon te schattig zijn! Ik vind ze echt geweldig als ze zo jong zijn maar ik ben zeker niet de enige die dat vind, en dit is precies dat punt waarom dit uitstekende impulsdieren zijn. Ook de prijs is hiervoor uitstekend, punt is dat dit een zeer grote reden is voor een pvdd om hier een stokje voor te steken en dan is de rest van de hele zooi hier ook de dupe van en niet lullig bedoelt. Maar daar vragen we dan ook wel om, want geen mens die er wat van zegt........ Er is namelijk maar een heel beperkt aantal mensen die deze kunnen houden tot volwas, ook willen houden en deze mogelijkheid hiertoe hebben, een hoop zeggen het en denken het. Maar puntje bij paaltje worden een hoop bang van hun eigen dier, en de wil/doorzetting om dan nog verder te gaan met het dier en de verantwoordelijkheid te houden welke je ooit van zei dit te gaan doen, zijn er maar verdomt weinig van. Conclussie en dit weet iedereen en ook de verkopers, worden de dieren gedumpt of in het beste geval nog de nek omgedraaid (Dan hoor je er tenminste niks meer van, klinkt lullig maar is beter voor de hobby), maar denk dat er maar een verdomt klein percentage blijft leven en goed gehuisvest word. Van tevoren weten dat dit gaat gebeuren vraag ik mij af hoever wil je gaan als verkoper, heb je dan nog wel een greintje gevoel in je flikker als je die dieren zo ziet zitten en weet wat deze te wachten staat? Ze verpesten het voor de rest ook nog, dat ze het voor henzelf verkloten zal me worst zijn, maar ze verkloten indirect ook mijn hobby. Want is me toch een verdomt mooi punt om mee aan te komen als pvdd zijnde, en moet eerlijk zijn, ben het er nog mee eens ook.....

Nogmaals, ik zeg niet dat er een verbod op moet komen want als je echt wil zijn deze dieren prima te houden, maar dan moet je echt willen en het echt een passie zijn. Weten wat je toekomst is en dat dit zekerheid bied, dan zijn ze zeker te houden, maar mensen die dit echt willen vinden dit wel. Maar op deze manier zo klein en schattig op de beurs trekt maar 1 type mens op af. Een zooi jojo's die denken hier stoer mee te zijn voor een bepaalde tijd, ik stond gister naar zo'n figuur te kijken, klein kind en vrouw erbij en ja hoor... Kreeg er even drie mee voor weinig, kon wel kotsen, kind mocht hem wel even vasthouden ook, godver nog geen 3 jaar oud! Kijk, en als ik dat kan zien, kunnen meer dit..... ;-) Foto'tje ervan en kan weer in de krant of op het nieuws............MP staat ook al in het nieuws, kan dit er ook nog wel bij.

Sorry mensen, maar kan me er echt pissig om maken.....
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Avatar gebruiker
Jan Paul
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Berichten: 4317
Geregistreerd: 12 feb 2009 10:06
Land: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten



Slangenforum