Terraria Houten 1 april 2012

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor gatecrasher » 02 apr 2012 17:36

Ik zag er ook een gherrosaurus major, die heb ik in Hamm in december gemist of ik heb niet goed genoeg gekeken omdat ik toen druk op zoek was naar wimpergekko's.
1.1 Gherrosaurus Major Bottegoi ( Esi en Tau)
0.5 Correlophus Cilliatus( Jingo, Barbossa, Chewie, Smoothie, Fahl)
Avatar gebruiker
gatecrasher
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 2
ID: 2358
Berichten: 712
Geregistreerd: 17 feb 2010 17:40
Woonplaats: zuid limburg
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Luc-made » 02 apr 2012 20:05

Vond het vrij duur allemaal alleen voedseldieren waren goedkoper !
Voor de rest mn ogen uitgekeken ! Mn eerste beur zeer mooi allemaal
Aleen vind ik dat ze geen dwerg kaaimannetjes en leguanen mogen verkopen
Ze kosten bijna niks gaat echt nergens over de duitse stand met kaaimannen bood me er 2 voor 120 euro
In juni nog maar een keer kijken en dan mischien een boa mee naar huis als het terra af is !
Avatar gebruiker
Luc-made
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5986
Berichten: 139
Geregistreerd: 22 jan 2012 17:50
Woonplaats: Made
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor Tribo » 02 apr 2012 21:22

Het verbaast mij zowieso dat er in vooral Duitsland zo ontzettend veel Zuid Afrikaanse reptielen opduiken. Zo zijn er een handjevol Duitsers die extreem veel "kweken" met Bradypodion soorten die endemisch zijn tot Zuid Afrika... Ook de gordelstaarten lijken inees weer extreem veel te kweken in Europa? Cataphractus duikt nu ook ineens overal op, in Hamm een stuk of 10 gezien bij verschillende zogenaamde kwekers. En de giganteus is allemaal zoobred, maar de naam van de dierentuin geven ze je niet...

En de dierenbescherming heeft dergelijke kennis absoluut niet in huis... Een handjevol inspecteurs van de Nieuwe Voedsel en Waren Authoriteit hebben die kennis wel.....
Tribo
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1425
Berichten: 383
Geregistreerd: 10 jul 2009 22:48
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor iguanaman » 02 apr 2012 23:13

Tribo schreef:Het verbaast mij zowieso dat er in vooral Duitsland zo ontzettend veel Zuid Afrikaanse reptielen opduiken. Zo zijn er een handjevol Duitsers die extreem veel "kweken" met Bradypodion soorten die endemisch zijn tot Zuid Afrika... Ook de gordelstaarten lijken inees weer extreem veel te kweken in Europa? Cataphractus duikt nu ook ineens overal op, in Hamm een stuk of 10 gezien bij verschillende zogenaamde kwekers. En de giganteus is allemaal zoobred, maar de naam van de dierentuin geven ze je niet...

En de dierenbescherming heeft dergelijke kennis absoluut niet in huis... Een handjevol inspecteurs van de Nieuwe Voedsel en Waren Authoriteit hebben die kennis wel.....


Cataphractus wordt over het algemeen sowieso door La Ferme Tropicale aangeboden.
Avatar gebruiker
iguanaman
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1605
Berichten: 1674
Geregistreerd: 21 aug 2009 11:55
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor xbeyondx » 02 apr 2012 23:15

vooral zoo-logisch had allemaal wildvang zitten.
hadden een stand bij terraria en exo knaag met allemaal dieren zoals dus otters, gordeldieren, stokstaartjes en vogeltjes.
vorige keer (11 dec) was mijn vriend geïnteresseerd in de valkparkieten en toen gaven ze aan het eind toe van ja het is wel wildvang dus het zal nooit zo tam worden als nk.
toen had me vriend gelijk zoiets van oooh nee laat dan maar.
1.0.0 Pogona Vitticeps, miko
0.3.0 Eublepharis macularius, mackie, lucy, wildje
0.1.0 degoe, noortje ook wel besje
3.3.0 ratjes, hoesky & snuutje & bolle & simba & boeffie
Avatar gebruiker
xbeyondx
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5027
Berichten: 497
Geregistreerd: 26 jul 2011 20:43
Woonplaats: zevenhuizen
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor iguanaman » 02 apr 2012 23:25

xbeyondx schreef:vooral zoo-logisch had allemaal wildvang zitten.
hadden een stand bij terraria en exo knaag met allemaal dieren zoals dus otters, gordeldieren, stokstaartjes en vogeltjes.
vorige keer (11 dec) was mijn vriend geïnteresseerd in de valkparkieten en toen gaven ze aan het eind toe van ja het is wel wildvang dus het zal nooit zo tam worden als nk.
toen had me vriend gelijk zoiets van oooh nee laat dan maar.


Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.
Avatar gebruiker
iguanaman
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1605
Berichten: 1674
Geregistreerd: 21 aug 2009 11:55
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor GerritH » 03 apr 2012 08:06

iguanaman schreef:Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.


Wat is dit nu voor een absoluut gelul.
grootschalige commerciële wildvang is zowel mbt soortbescherming als mbt dierwelzijn zeer schadelijk. Nieuw bloed is in kweekprogramma's inderdaad beperkt nodig, maar zeker niet op de schaal waarop dat gebeurd bij de dieren die op beurzen aangeboden worden.
Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4532
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor NeNuntiumNecare » 03 apr 2012 08:13

GerritH schreef:Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.


QFT. :)

Ik probeer te voorkomen dat ik met wildvang te maken heb. De dieren die ik op dit moment houdt zijn voldoende in nakweek te krijgen. En het nieuwe bloed toevoegen aan foklijnen, laat dat aan een selecte groep semi-pro's over, die semi-pro zijn uit liefde voor de dieren.

Pro's mag natuurlijk ook, maar pro's doen het om er hun boterham mee te verdienen, wat vertroebeling kan opleveren met nadelige gevolgen voor de dieren.
Avatar gebruiker
NeNuntiumNecare
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5649
Berichten: 242
Geregistreerd: 14 nov 2011 08:45
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor iguanaman » 16 apr 2012 23:41

GerritH schreef:
iguanaman schreef:Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.


Wat is dit nu voor een absoluut gelul.
grootschalige commerciële wildvang is zowel mbt soortbescherming als mbt dierwelzijn zeer schadelijk. Nieuw bloed is in kweekprogramma's inderdaad beperkt nodig, maar zeker niet op de schaal waarop dat gebeurd bij de dieren die op beurzen aangeboden worden.
Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.

Gerrit


Weet niet hoor maar er worden toch echt nog steeds o.a. stinkdieren, gordeldieren (9 banders en 3 banders bijv.) geimporteerd vanuit Amerika. Veelal neusberen (nasua nasua) en een hoop andere exoten (primaten bijv.) komen van kwekers uit Duitsland, dan heb je vaak echte nakweek te pakken.

En Stokstaarten, gordels etc. daar is nou eenmaal niet veel nakweek van en als het er is dan redelijk duur of het wordt meteen doorgeschoven naar mensen met ruimte ervoor. Ook zijn wildvang dieren dan goedkoper, ga maar is kijken op die exotic forums je zitten genoeg importeurs tussen.

Geef je voor een deel gelijk, maar zeg niet dat het gelul is want dat is het niet ;)
Avatar gebruiker
iguanaman
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1605
Berichten: 1674
Geregistreerd: 21 aug 2009 11:55
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 1 april 2012

Berichtdoor iguanaman » 16 apr 2012 23:41

GerritH schreef:
iguanaman schreef:Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.


Wat is dit nu voor een absoluut gelul.
grootschalige commerciële wildvang is zowel mbt soortbescherming als mbt dierwelzijn zeer schadelijk. Nieuw bloed is in kweekprogramma's inderdaad beperkt nodig, maar zeker niet op de schaal waarop dat gebeurd bij de dieren die op beurzen aangeboden worden.
Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.

Gerrit


Weet niet hoor maar er worden toch echt nog steeds o.a. stinkdieren, gordeldieren (9 banders en 3 banders bijv.) geimporteerd vanuit Amerika. Veelal neusberen (nasua nasua) en een hoop andere exoten (primaten bijv.) komen van kwekers uit Duitsland, dan heb je vaak echte nakweek te pakken.

En Stokstaarten, gordels etc. daar is nou eenmaal niet veel nakweek van en als het er is dan redelijk duur of het wordt meteen doorgeschoven naar mensen met ruimte ervoor. Ook zijn wildvang dieren dan goedkoper, ga maar is kijken op die exotic forums je zitten genoeg importeurs tussen.

Geef je voor een deel gelijk, maar zeg niet dat het gelul is want dat is het niet ;)
Avatar gebruiker
iguanaman
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1605
Berichten: 1674
Geregistreerd: 21 aug 2009 11:55
Land: Nederland

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten



Slangenforum