Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Presentatie AID op de lacerta ALV
Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor Brenda » 08 jun 2011 13:29

Even een offtopic vraagje,
Ik zag net op de lacerta site, een blad met daarin alles over gekko's,
Ik wil heel graag dat blad hebben, lijkt me zo ontzettend leerzaam!
Kan ik het via die site bestellen, of moet ik eerst lid worden?
Hartelijk dank.
Animals was my first love, and it will be my last.
Avatar gebruiker
Brenda
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 4275
Geregistreerd: 19 jun 2010 22:19
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor GerritH » 08 jun 2011 16:00

Het is niet altijd mogelijk om specials (zoals de gecko special ) als los nummer te kopen, zeker niet omdat ie nog maar pas uit is. Sorry
Daarnaast zullen er in de komende nummers ook nog een aantal gekko gerelateerde artikelen komen. Mijn advies is doe eens raar en gooi die 25 euro voor een lidmaatschap er tegenaan :mrgreen: (volgens mij loopt die actie nog). Ik ben zelf al langer lid dan veel mensen hier oud zijn, en er zijn best wel eens nummers waar ik niets mee heb maar over het algemeen heb ik er nog geen spijt van.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor arend-jan » 08 jun 2011 16:18

ook even offtopic

ik ben bij ons nieuwe huis bezig met de hele zolder in te delen voor terraria.

ik kom strax uit op een bak of 14, en kheb uit verschillende hoeken vernomen dat het verstandig is wanneer je boven een aantal reptielen zit lid te worden van een dergelijke vereniging.

ik vergelijk het eigenlijk met nog een paar dingen bijvoorbeeld:

ik ben timmerman, toen ik de bouw in ging ben ik meteen lid geworden van de bouw en houtbond.

dat heb ik gedaan omdat, wanneer je problemen ofzo hebt kunnen ze je bijstaan of raad geven

en daarom word ik ook lid van lacerta want het kan handig zijn voor als je iets wil weten toch?

of sla ik nu de spijker helemaal naast de plank

mvg arend-jan
0.1.0 morelia viridis (yapen ,laagland lokaliteit)
1.4.0 boa constrictor imperator
1.1.0 lampropeltis getulus californiae
1.1.0 lampropeltis getulus nigritus
0.1.0 lampropeltis getulus californiae
1.1.0 lampropeltis triangulum nelsoni (albino)
1.2.0 lampropeltis triangulum hondurensis
1.1.0 lampropeltis mexicana mexicana
1.1.0 lampropeltis pyromelana woodini
1.2.0 epicrates cenchria cenchria
arend-jan
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3505
Berichten: 79
Geregistreerd: 23 okt 2010 07:25
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor GerritH » 08 jun 2011 18:47

Lacerta is geen bouw en houtbond, ook niet iets dergelijks; de primaire functie van Lacerta is informeren vooral via het blad. Daarnaast doet lacerta best wel veel aan (algemene) belangenbehartiging met name mbt wetgeving e.d. Maar ook soort en gebiedsbescherming en ondersteuning van internationale kweekprojecten.
Individuele belangenbehartiging doen we niet, maar als we je met informatie kunnen helpen zullen we dat natuurlijk zeker doen. Ik merk dat er ook voor mij toch veel lezenswaard is en dat ik ook regelmatig nog bijleer uit het Lacerta-blad. Toch heb ik al meer dan 40 jaar reptielen.
En ach het kost me iets van 32 euro/jaar, dat is minder dan een klein bakje aan electra....

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor Dennie » 08 jun 2011 20:25

Brenda schreef:Even een offtopic vraagje,
Ik zag net op de lacerta site, een blad met daarin alles over gekko's,
Ik wil heel graag dat blad hebben, lijkt me zo ontzettend leerzaam!
Kan ik het via die site bestellen, of moet ik eerst lid worden?
Hartelijk dank.


Een zeer mooie uitgave inderdaad :mrgreen: Er staat bijvoorbeeld een artikel in over de embryonale ontwikkeling van een luipaardgekko inclusief afbeeldingen. Daarnaast nog veel meer interessante dingen over andere gekkosoorten.

Ik ben nu een twee jaar lid geloof ik (of iets langer misschien) en ik kijk iedere keer weer uit naar de nieuwe uitgave. Het is zeker de 32 euro per jaar waard.
Afbeelding

1.0 Boa constrictor imperator Hog Island
0.0.1 Correlophus ciliatus
0.4 Eublepharis macularius
0.1 Pantherophis guttatus
Avatar gebruiker
Dennie
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 475
Berichten: 2239
Geregistreerd: 28 apr 2008 23:05
Woonplaats: Almere
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor Brenda » 13 jun 2011 21:44

GerritH schreef:Het is niet altijd mogelijk om specials (zoals de gecko special ) als los nummer te kopen, zeker niet omdat ie nog maar pas uit is. Sorry
Daarnaast zullen er in de komende nummers ook nog een aantal gekko gerelateerde artikelen komen. Mijn advies is doe eens raar en gooi die 25 euro voor een lidmaatschap er tegenaan :mrgreen: (volgens mij loopt die actie nog). Ik ben zelf al langer lid dan veel mensen hier oud zijn, en er zijn best wel eens nummers waar ik niets mee heb maar over het algemeen heb ik er nog geen spijt van.

Gerrit

Ik heb op de site gekeken , heb gebladerd door de demo (gaaf zeg!) en wilde mij aanmelden als lid.
Maar, ik snap niet zo goed over het ingaan van die lidmaatschap, wat het blad betreft,
Dit bedoel ik:
"Ingangsdatum (*) Begin lopend jaar
Begin volgend jaar."
Als ik begin lopend jaar aan vink, krijg ik dan wel of niet dat blad over de gekko's?
Of krijg ik dan de volgende editie?
Animals was my first love, and it will be my last.
Avatar gebruiker
Brenda
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 4275
Geregistreerd: 19 jun 2010 22:19
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor GerritH » 13 jun 2011 22:15

Als je begin lopend jaar aanvinkt krijg je ook alle reeds verschenen nummers; dus ook de gekko special. Je abonnement gaat dan in op januari dit jaar.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor GerritH » 16 jun 2011 20:45

Even een bump :D

Komen er zaterdag nog mensen van dit forum?

gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor Jormungandr » 17 jun 2011 08:20

Misschien een vreemde vraag maar is de locatie toegankelijk voor mensen die niet zo goed ter been zijn?
Jormungandr
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4068
Berichten: 1389
Geregistreerd: 30 jan 2011 20:17
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor GerritH » 17 jun 2011 08:33

Het MEC is volledig begane grond, en volgens mij met redelijk brede deuren.
Officieel mag je niet bij het MEC zelf parkeren, maar indien noodzakelijk kan daar waarschijnlijk wel een uitzondering gemaakt worden.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Presentatie over wetgeving 18-6 Nieuwegein

Berichtdoor Jormungandr » 17 jun 2011 09:18

Bedankt voor het antwoord. Ik probeer er dan zeker bij te zijn.
Jormungandr
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4068
Berichten: 1389
Geregistreerd: 30 jan 2011 20:17
Land: Nederland

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten



Slangenforum