Terraria Gent 20 maart 2011

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor laurens,v » 07 maart 2011 21:44

er zijn stands met spinnen. weet alleen niet hoeveel.
laurens,v
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 3351
Berichten: 4631
Geregistreerd: 13 sep 2010 18:39
Land: China

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor ronnyking » 14 maart 2011 19:24

ale zal zaterdag eens gaan kijken

hoop mijn spin daar te vinden :shock:

bedankt voor je reactie
ronnyking
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4283
Berichten: 2
Geregistreerd: 07 maart 2011 20:31
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor silke » 14 maart 2011 20:52

gek_ko schreef:
silke schreef:Ik ben aanwezig, meestal is de duitser met al zijn wildvang aanwezig en de fransmannen met hun bidsprinkhanen zijn er ook meestal wel, maar idd is het niet zo'n leuke beurs als houten maar wel 1 van de weinige in belgie dus ik ben aanwezig ;p


Veel bidsprinkhanen? duur?
Mooie beestjes om naar te kijken, zeker als ze jagen.

In houten heb ik eens het geluk gehad een paar Sphodromantis Lineola's nimfen, volgens mij L1, te kunnen kopen van een amateur, voor ik geloof 8 euro per 4 ofzo. L1 is natuurlijk wel erg moeilijk, en de eerste hield het dan ook al snel voor gezien, de 2e en 3e een paar weken, maar de laatste is erg groot en mooi geworden. Helaas zijn ze meestal een stuk duurder.

De gongylus gongylodes is regelmatig nog wel betaalbaar, maar die eist volgens mij een vrij constante, erg hoge temperatuur. Gezien ik in een oud, geisoleerd huis woon, kan dat alleen met een goede thermostaat, en die extra kosten kan/wil ik er dan weer niet voor maken.



Sorry ik had niet meer gekeken toen naar het topic,
de fransmannen hun bidsprinkhanen zijn meestal duurder dan als je ze zou kopen van een hobbyist, ik weet wel natuurlijk niet wat je zoekt he! maar dat hangt er altijd een beetje vanaf! maar ik ga zeker eens kijken om nog eens een bidsprinkhaan aan te schaffen!
Eublepharis macularius ; Hugo, Boedha, Dino, Shark
Gecko Vittatus tito Hierodula Membrenancea
Paard & Pony Malwak Aristo Blits Kat Pixie
Konijn Spartel Gerbil Lego & Wolk
Avatar gebruiker
silke
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1799
Berichten: 362
Geregistreerd: 08 okt 2009 20:52
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor silke » 14 maart 2011 20:53

ML Gecko's schreef:Ik vond het vorige keer wel meevallen, er zijn slechtere beurzen :lol:
Het enige dat ik daar vorige keer gekocht had waren 2 hamsters... :twisted:
Idd het 'typische' aanbod, het is natuurlijk geen Hamm.. Maar hoe meer mensen er heen gaan hoe meer interessante standhouders zich zullen geroepen voelen daar een plaatsje te reserveren ;-)


ik kom ook eens een kijkje doen naar je stand ;p ik ben ook benieuwd naar de luipaardgekko's!
want vorige keer had je heel mooie nakweek ^^
Eublepharis macularius ; Hugo, Boedha, Dino, Shark
Gecko Vittatus tito Hierodula Membrenancea
Paard & Pony Malwak Aristo Blits Kat Pixie
Konijn Spartel Gerbil Lego & Wolk
Avatar gebruiker
silke
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1799
Berichten: 362
Geregistreerd: 08 okt 2009 20:52
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor djinn » 14 maart 2011 22:11

ronnyking schreef:ale zal zaterdag eens gaan kijken

hoop mijn spin daar te vinden :shock:

bedankt voor je reactie


20 maart is wel op zondag !!! :lol:

Welke soort spin zoek je?

Greetz Djinn
Avatar gebruiker
djinn
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3217
Berichten: 645
Geregistreerd: 18 aug 2010 09:06
Woonplaats: six feet under
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor kjell10 » 16 maart 2011 14:05

Nog 4 dagen! :shock:
kjell10
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3477
Berichten: 103
Geregistreerd: 08 okt 2010 20:50
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor laurens,v » 16 maart 2011 14:35

jippie !
laurens,v
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 3351
Berichten: 4631
Geregistreerd: 13 sep 2010 18:39
Land: China

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor gek_ko » 16 maart 2011 15:47

silke schreef:
gek_ko schreef:
silke schreef:Ik ben aanwezig, meestal is de duitser met al zijn wildvang aanwezig en de fransmannen met hun bidsprinkhanen zijn er ook meestal wel, maar idd is het niet zo'n leuke beurs als houten maar wel 1 van de weinige in belgie dus ik ben aanwezig ;p


Veel bidsprinkhanen? duur?
Mooie beestjes om naar te kijken, zeker als ze jagen.

In houten heb ik eens het geluk gehad een paar Sphodromantis Lineola's nimfen, volgens mij L1, te kunnen kopen van een amateur, voor ik geloof 8 euro per 4 ofzo. L1 is natuurlijk wel erg moeilijk, en de eerste hield het dan ook al snel voor gezien, de 2e en 3e een paar weken, maar de laatste is erg groot en mooi geworden. Helaas zijn ze meestal een stuk duurder.

De gongylus gongylodes is regelmatig nog wel betaalbaar, maar die eist volgens mij een vrij constante, erg hoge temperatuur. Gezien ik in een oud, geisoleerd huis woon, kan dat alleen met een goede thermostaat, en die extra kosten kan/wil ik er dan weer niet voor maken.



Sorry ik had niet meer gekeken toen naar het topic,
de fransmannen hun bidsprinkhanen zijn meestal duurder dan als je ze zou kopen van een hobbyist, ik weet wel natuurlijk niet wat je zoekt he! maar dat hangt er altijd een beetje vanaf! maar ik ga zeker eens kijken om nog eens een bidsprinkhaan aan te schaffen!


Geen probleem.
Ik ben niet specifiek naar iets op zoek. Mocht ik tegen iets leuks aanlopen zien we het wel. Het is voor mij in ieder geval vrij belangrijk dat als ik zo'n beestje koop, hij niet al te moeilijk te houden is, met namen qua temperatuur(sschommelingen). De S. Lineola was opzich goed te houden, en ook een leuke, actief jagende soort. Ik vind het wel erg interessante beestjes, dus mocht je er me meer over weten te vertellen, bijvoorbeeld wat leuke / makkelijke soorten zijn oid hoor ik het graag :)
gek_ko
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3642
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 nov 2010 02:43
Land: Nederland

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor silke » 16 maart 2011 21:41

gek_ko schreef:Geen probleem.
Ik ben niet specifiek naar iets op zoek. Mocht ik tegen iets leuks aanlopen zien we het wel. Het is voor mij in ieder geval vrij belangrijk dat als ik zo'n beestje koop, hij niet al te moeilijk te houden is, met namen qua temperatuur(sschommelingen). De S. Lineola was opzich goed te houden, en ook een leuke, actief jagende soort. Ik vind het wel erg interessante beestjes, dus mocht je er me meer over weten te vertellen, bijvoorbeeld wat leuke / makkelijke soorten zijn oid hoor ik het graag :)


ik heb nu een hierodula, die zijn makkelijk te houden en fijn om naar te kijken!
worden ook iets van een 8cm, en mijn vriend heeft paradoxa, maar die moeten denk wel iets warmer zitten en vrij vochtig!
Eublepharis macularius ; Hugo, Boedha, Dino, Shark
Gecko Vittatus tito Hierodula Membrenancea
Paard & Pony Malwak Aristo Blits Kat Pixie
Konijn Spartel Gerbil Lego & Wolk
Avatar gebruiker
silke
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1799
Berichten: 362
Geregistreerd: 08 okt 2009 20:52
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor gek_ko » 17 maart 2011 12:50

silke schreef:
gek_ko schreef:Geen probleem.
Ik ben niet specifiek naar iets op zoek. Mocht ik tegen iets leuks aanlopen zien we het wel. Het is voor mij in ieder geval vrij belangrijk dat als ik zo'n beestje koop, hij niet al te moeilijk te houden is, met namen qua temperatuur(sschommelingen). De S. Lineola was opzich goed te houden, en ook een leuke, actief jagende soort. Ik vind het wel erg interessante beestjes, dus mocht je er me meer over weten te vertellen, bijvoorbeeld wat leuke / makkelijke soorten zijn oid hoor ik het graag :)


ik heb nu een hierodula, die zijn makkelijk te houden en fijn om naar te kijken!
worden ook iets van een 8cm, en mijn vriend heeft paradoxa, maar die moeten denk wel iets warmer zitten en vrij vochtig!


Wiki: "Hierodula is een geslacht van bidsprinkhanen waarvan alle soorten voorkomen in Azië. Sommige soorten kunnen een lengte van meer dan 25 centimeter bereiken"

Zijn tig soorten van :P maar thnx :)
gek_ko
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3642
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 nov 2010 02:43
Land: Nederland

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor silke » 17 maart 2011 20:38

gek_ko schreef:
silke schreef:
gek_ko schreef:Geen probleem.
Ik ben niet specifiek naar iets op zoek. Mocht ik tegen iets leuks aanlopen zien we het wel. Het is voor mij in ieder geval vrij belangrijk dat als ik zo'n beestje koop, hij niet al te moeilijk te houden is, met namen qua temperatuur(sschommelingen). De S. Lineola was opzich goed te houden, en ook een leuke, actief jagende soort. Ik vind het wel erg interessante beestjes, dus mocht je er me meer over weten te vertellen, bijvoorbeeld wat leuke / makkelijke soorten zijn oid hoor ik het graag :)


ik heb nu een hierodula, die zijn makkelijk te houden en fijn om naar te kijken!
worden ook iets van een 8cm, en mijn vriend heeft paradoxa, maar die moeten denk wel iets warmer zitten en vrij vochtig!


Wiki: "Hierodula is een geslacht van bidsprinkhanen waarvan alle soorten voorkomen in Azië. Sommige soorten kunnen een lengte van meer dan 25 centimeter bereiken"

Zijn tig soorten van :P maar thnx :)


er moest nog membranacea bij ;p Sorry ;p
Eublepharis macularius ; Hugo, Boedha, Dino, Shark
Gecko Vittatus tito Hierodula Membrenancea
Paard & Pony Malwak Aristo Blits Kat Pixie
Konijn Spartel Gerbil Lego & Wolk
Avatar gebruiker
silke
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1799
Berichten: 362
Geregistreerd: 08 okt 2009 20:52
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor dave » 17 maart 2011 21:35

ik ga der ook zijn, moet nog railkes hebben om terradeurkes te plaatsen, en wie weet vind ik wel een spinneke die mij aanstaat :mrgreen:
Avatar gebruiker
dave
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2773
Berichten: 164
Geregistreerd: 09 mei 2010 21:03
Land: België

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor laurens,v » 17 maart 2011 22:16

Ik hoop echt dat ze daar profieltjes hebben voor ruitjes in te schuiven !!
laurens,v
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 3351
Berichten: 4631
Geregistreerd: 13 sep 2010 18:39
Land: China

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor rf3655 » 17 maart 2011 22:20

ik hoop dat ze halsbandleguanen hebben, :D, zo geen behoefte om ze te bestellen bij een dierenwinkel,
rf3655
 
ID: 1

Re: Terraria Gent 20 maart 2011

Berichtdoor dave » 18 maart 2011 22:08

laurens,v schreef:Ik hoop echt dat ze daar profieltjes hebben voor ruitjes in te schuiven !!

normaal gezien wel, ik heb er vorige editie ook gezien,zelfs de ventilatie roosterkes hebben ze ook, tis omdat ik ook van die railkes nodig heb dat ik ga en ondertussen wie weet he :mrgreen:
Avatar gebruiker
dave
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2773
Berichten: 164
Geregistreerd: 09 mei 2010 21:03
Land: België

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 425 gasten



Slangenforum