Robotstofzuiger Roomba heeft in Israël het leven gered van twee kinderen die alleen thuis waren. Hij zoog een slang op.
Robotstofzuiger Roomba heeft in Israël het leven gered van twee kinderen die alleen thuis waren. Hij zoog een slang op.
Peter S schreef:Zonde van die Daboia....
Vipera (s.l.) palaestinae — VENCHI & SINDACO 2006
Within the Eurasian vipers, we have found greatly enhanced support for a number of relationships previously recovered with limited support by Lenk et al. (2001). Our data confirm a strongly supported Pseudocerastes + Eristicophis clade as the sister clade to the robustly monophyletic remaining Eurasian vipers. Like Lenk et al. (2001), we recovered the taxon mauritanica as the sister taxon of Daboia siamensis (see Wüster et al., 1992, and Thorpe et al., 2007, for the taxonomic status of this species), not of Macrovipera lebetina, with increased branch support. This therefore supports Lenk et al. (2001) assignment of mauritanica, together with deserti and palaestinae, to the genus Daboia. Similarly, the sister group relationship between the xanthina group and Macrovipera lebetina and schweizeri is strongly supported, which supports recognition of Montivipera as the genus containing the species of the xanthina group (Nilson et al., 1999; Joger, 2005). More surprisingly, our data provide strong support for a sister group relationship between Daboia (siamensis and mauritanica) and the small European vipers of the genus Vipera sensu stricto, which are in turn strongly supported as monophyletic (contrary to Groombridge, 1986).
Acknowledgments
Numerous individuals helped with the provision of tissue samples, laboratory work or data analysis.
For this, we thank Markos
Alexandrou, Marco Buegel, Maik Dobiey, Matthew Harris, Tomáš Mazuch, Abraham Mijares-Urrutia, Mark O’Shea, Tony Phelps, Harold van der Ploeg, Wolfgang Schneyer, Peter Schilperoord, Zoran Tadic´ , Sylvain Ursenbacher, Freek Vonk, José Luís Yrausquin, Fundación Herpetológica Gustavo Orcés (Jean-Marc Touzet, María Elena Barragán), Latoxan (Yvon Doljansky, Franck Principaud) and Liverpool School of Tropical Medicine (David Theakston, Paul
Rowley, Gavin Laing, Robert Harrison). This study was funded by
Leverhulme Trust Grant F/00 174/I to WW.
GerritH schreef:Had jij ook wat weefsel verzonden?
Verbaasd me eigenlijk omdat normaal gesproken bij dit soort onderzoeken het werken met nakweekdieren als een doodzonde gezien wordt.
Gerrit
Peter S schreef:Nee, Wolfgang is bij me langsgeweest om bloed af te nemen van mijn Pseudocerastes fieldii's, aangezien ik er 4 heb (destijds de grootste groep in Nederland) is hij op weg naar zijn moeder in Duitsland langsgeweest om even bloed af te nemen
GerritH schreef:Peter S schreef:Nee, Wolfgang is bij me langsgeweest om bloed af te nemen van mijn Pseudocerastes fieldii's, aangezien ik er 4 heb (destijds de grootste groep in Nederland) is hij op weg naar zijn moeder in Duitsland langsgeweest om even bloed af te nemen
Waren dat nakweek of wildvangdieren? en indien wildvang met bekende herkomst?
Gerrit
Peter S schreef:Vipera (s.l.) palaestinae — VENCHI & SINDACO 2006
sinds 2006 dus weer Vipera...![]()
dan mogen ze volgens mij nog wel eens een keertje goed naar daboia ruselli kijken, want volgens mij zijn die dieren morfologisch vrijwel identiek..
Verbaasd me eigenlijk omdat normaal gesproken bij dit soort onderzoeken het werken met nakweekdieren als een doodzonde gezien wordt.
Jelmer Groen schreef:Ik neem aan dat je dat uit de synoniemenlijst hebt. Het zegt dan niks anders dan dat deze mensen in 2006 in een artikel (of boek) Vipera als naam hebben gebruikt. Het hoeft niks te zeggen over een voorstel voor verandering van de nomenclatuur. Laat staan over een acceptatie.
Peter S schreef:Jelmer Groen schreef:Ik neem aan dat je dat uit de synoniemenlijst hebt. Het zegt dan niks anders dan dat deze mensen in 2006 in een artikel (of boek) Vipera als naam hebben gebruikt. Het hoeft niks te zeggen over een voorstel voor verandering van de nomenclatuur. Laat staan over een acceptatie.
Heb ik van de EMBL database getrokken..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten