lange Frans martelt slang

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

lange Frans martelt slang

Berichtdoor GerritH » 17 nov 2009 17:35

Hier een linkje naar een uiterst onprettig artikel (met filmpje) waarin lange Frans voro een TV programma een levende slang openknipt om het dier levend te (laten) villen.
http://www.telegraaf.nl/video/prive/530 ... cobra.html
Zijn er hier mensen (bv met een rechtenopleiding) die weten hoe we hiertegen aangifte kunnen doen en dat ook willen doen.
het is een Nederlander het is voor een Nederlands TV programma dus het zou best wel eens strafbaar kunnen zijn, maar daar weet ik niet genoeg van deze materie af.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Land: Nederland

Re: lange Frans martelt slang

Berichtdoor EdwinR » 17 nov 2009 17:41

ik heb hier gisteren zitten kijken daar ik doormede hobyisten hier aan herinderd werd
We hebben (vrieden club 10 man) met zware afschuw zitten kijken.
Lange frans was ineens van toffe peer een .......................... men kan dit zelf wel invullen.
mocht dit op 1 of andere manier strafbaar zijn zal ik 1 van de vele zeggen "actie".

naja voor de rest heb ik er weinig woorden voor ,net zo weinig als ik respect voor de mensen heb die aan dat progamma en dierenbeulerij hebben meegedaan..........

* mijn mening en meningen kunnen verschillen*
M.v.Groet.
EdwinR

Eublepharis macularius (luipaardgekko)

behoorlijk veel 5.15.20 div morph groepen
http://www.wackogecko.nl
EdwinR

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1974

Berichtdoor Ryan S » 17 nov 2009 17:41

Mijn mening . . . :mep2:
Afbeelding
Ryan S

ID: 1841

Berichtdoor fransje1984 » 17 nov 2009 18:02

hmzz ik vind het zelf ook geen leuke video
maar het staat wel dat er in zulke landen niks anders gebeurt dan dierenmishandellen
alleen al om het feit dat het daar cultuuruittingen zijn

maar zo gebeurt dit ook in nederland
zo worden er ook koeien kippen en varkens gefokt om ze vervolgens dood te maken zodat het nederlandse volk ze kan opeten

waarom een mens kan toch ook zxonder vlees leven ?

zo heeft ieder land iets

en dat dit getoond word op tv vind ik wat anders
dat is nergens voor nodig wij weten wel dat die rare wantoestanden gebeuren in de wereld

cultuuruitting
terrarium klaar!!!!
nu zoekend naar halsjes
fransje1984

ID: 1675

Berichtdoor TAFKAJ » 17 nov 2009 18:35

Bah wat weerzinwekkend om te zien. Zo te zien is het een filmpje opgenomen in het buitenland en dan geld helaas het recht van het land alwaar hij is. Dus ik ben bang dat er weinig aan gedaan kan worden. Toch zou ik als lange frans zijnde dit soort dingen niet gedaan hebben. Het lijkt er op alsof hij het niet leuk vind om te doen, maar een echte kerel had dit nooit gedaan.
Constantly talking isn't necessarily communicating

1.0.0 pogona vitticeps Diablo
1.1.0 Phelsuma madagascariensis grandis Miracle & Magic
0.2.0 Xenopus laevis
TAFKAJ

ID: 707

Berichtdoor GerritH » 17 nov 2009 18:58

Cultuur zou ik nog wel begrip voor op kunnen brengen, maar het is niet de cultuur van Lange Frans en zijn enige reden is inkomen en TV; en daar heb ik geen enkele waardering voor.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor EdwinR » 17 nov 2009 18:59

ben t met gerrit eens (al gebuerd dit vandaag niet veel)
M.v.Groet.
EdwinR

Eublepharis macularius (luipaardgekko)

behoorlijk veel 5.15.20 div morph groepen
http://www.wackogecko.nl
EdwinR

ID: 1974

Berichtdoor timmy » 17 nov 2009 19:29

dit is zo erg.. op zo een moment hoop ik dat je dan de maximale straf krijgt. ik bedoel met maximale straf, dat hun doen wat jij bij andere hebt gedaan. komt er dus op neer. lange frans levend openknippen. wie niet horen wil moet voelen.

mijn mening sorry als ik hiermee mensen shokeer maar ik kan er niks anders van maken
1.0.0 jack russel terrier
1.1.0 pogona vitticeps
timmy

ID: 1941

Berichtdoor MFR » 17 nov 2009 19:38

fransje1984 schreef:hmzz ik vind het zelf ook geen leuke video
maar het staat wel dat er in zulke landen niks anders gebeurt dan dierenmishandellen
alleen al om het feit dat het daar cultuuruittingen zijn

maar zo gebeurt dit ook in nederland
zo worden er ook koeien kippen en varkens gefokt om ze vervolgens dood te maken zodat het nederlandse volk ze kan opeten

waarom een mens kan toch ook zxonder vlees leven ?

zo heeft ieder land iets

en dat dit getoond word op tv vind ik wat anders
dat is nergens voor nodig wij weten wel dat die rare wantoestanden gebeuren in de wereld

cultuuruitting

ik neem aan dat die koeien enz in nederland eerst dood zijn voordat er in ze gesneden word en gevilt enzovoorts ????

mij mening:

ik mag hem niet ..,,,,... niet meer iig ********** ******************************* ************************** *******
0.2.0 elaphe s. schrenki nk 08 sept
0.1.0. boa c. ssp x hogg island nk 08 juni
1.0.0. boa (half?) imp nk 08 nov
MFR

ID: 1072

Berichtdoor Antycrash » 17 nov 2009 19:41

eerst op een zo goed mogelijke manier doodmaken, dan pas villen en erin gaan snijden...
of het nu een slang is, koe, kip, of wat dan ook, maak ikzelf geen onderscheid tussen.
maar naar mijn mening: als je een dier doodmaakt, doe het dan wel met respect en op een goeie manier.
Antycrash

Waardering: 1
ID: 1302

Berichtdoor mark » 17 nov 2009 21:11

MFR schreef:ik neem aan dat die koeien enz in nederland eerst dood zijn voordat er in ze gesneden word en gevilt enzovoorts ????

Het barst hier in Nl ook van de islamitische slagers.... Wel eens van Halal-vlees gehoord?
Dat die slang op deze manier aan zijn einde komt is vreselijk maar dat is nu eenmaal hun cultuur. Dat Lange frans hier aan meewerkt vind ik persoonlijk niet kunnen.
mark

ID: 947

Berichtdoor luthalia » 17 nov 2009 23:50

In Nederland worden dieren niet levend gevild, ook bij de islamitische slager niet.
Daar wordt eerst de keel doorgesneden tot het beest is doodgebloed en daarna pas verder geslacht.

Zelf heb ik al op een ander forum aangegeven dat ik gisteren met afschuw heb zitten kijken.
Vond het verschrikkelijk, maar is tegelijkertijd de cultuur in India.
Daar kijken ze niet naar hoe beschermd een beest is, kom op, het is een volk wat ratten en koeien vereert en eet van de groentes en fruit waar eerst een rat aan heeft zitten knagen. :?

Frans is alleen bezig met het maken van een programma, waar toch veel mensen naar kijken, al is het met afschuw. Toch had hij gewoon een kerel met ballen moeten zijn en moeten zeggen dat hij het niet ging doen. Dan was ie pas stoer geweest, nu is het een watje.
0.1.0 Boa Constrictor Integrade
luthalia

ID: 1944

Berichtdoor Dhr.BaardAgaam » 17 nov 2009 23:53

wat een zak is die lange frans
Van mij appart mogen ze hem in de zee gooien met een blok beton om ze been!

beetje dieren Leven Dood 'Martelen'

Ik hoop dat dit ook bij Lange frans gebeurt ;-)
00.3 Pogona vitticeps Yellow
Coming soon: 00.2 Physignathus cocincinus
Andre Dieren
Aquarium Van 1 meter Met gezelschaps vissen
Aquarium van 50 cm Met guppen
En 3 Katten britse korthaar, europeese korthaar, Siamees

Hou van reptielen
Dhr.BaardAgaam

ID: 1809

Berichtdoor Jan Paul » 18 nov 2009 14:36

Ik heb nog geen tijd hiervoor gevonden, maar aangezien ik al mijn leven lang en zeker de eerste 20 jaar van mijn leven elders heb doorgebracht weet ik niet beter dan dat je als Nederlands staatsburger niet gerechtigd bent alle normen en waarden uit andere landen te mogen overnemen, wetten uit andere landen inbegrepen en zeker niet in dit geval want dit wat Frans heeft gedaan is voor de wet verboden ook in dat land ;) Dat dit nog steeds massaal word gedaan is een andere zaak, maar zover ik weet is deze actie voor de wet verboden ook in deze landen, en hier moet eerst naar gekeken worden. Is dit verboden dan heb je tenminste 1 poot om op te staan....

Sowieso denk ik dat hier iets aan gedaan kan worden gezien het voor media e.d. is gebruikt wat elders word uitgezonden, in dit geval komen de wetten uit Ned. naar mijn idee ook om de hoek kijken, het is daar gebeurt maar wel gemaakt om op Ned. bodem uit te zenden. Geen idee, maar lijkt me kern van logica inzitten dat dit niet helemaal de bedoeling is, ongeveer hetzelfde als uitzending maken over kinder prostitutie en er zelf ook aan deelnemen? Wel wat heftiger maar het lijkt mij dat dit ook niet mag, het valt naar mijn idee onder het stukje uitlokking, deze slang is ook gevangen voor deze uitzending lijkt me...
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
ID: 1946

Berichtdoor reptilenoob3000 » 18 nov 2009 16:21

Ik zeg:

:ak: :165: