Stichting Sauria opgeheven

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Berichtdoor Martijn » 02 sep 2009 16:35

Sinds enkele weken is het einde verhaal. Nu meer duidelijk is en Miranda zelf onderstaand bericht naar buiten bracht, wil ik dat met jullie delen (voor zover dit nog niet bekend was).

Miranda Diependaal schreef:Het is inderdaad ontzettend jammer. We zijn er als stichting financieel niet uitgekomen, de tekorten liepen helaas sneller op dan het aantal bezoekers toenam.
Allereerst wil ik IEDEREEN bedanken die ons de afgelopen jaren heeft geholpen. En in het bijzonder, zonder andere tekort te doen, Ger, Eva, Marco, Martijn, Bas, Sharley, maar ook alle leveranciers en mensen die ons vanuit hun professie hebben geholpen, zoals de woonbron, gemeente, Rabo, ABN, ANWB, fonds 1818 en VSB, de rukker van de boekjes etc etc.. Het was een erg mooi geheel geworden, waar je de reptielenwereld op een mooie en onverwachte manier kon zien en beleven.
Laten we blijven genieten van de schoonheid van alles wat groeit en bloeit en laat dat ons blijven verbinden.
Altijd heb ik mensen in hun hart willen raken en ik hoop dan ook dat iedereen de mooie herinneringen meeneemt en doorgeeft.

Ik hoop dat iedereen mijn passie en liefde voor al het moois op de wereld met zicht meedraagt en nogmaals IEDEREEN die op zijn of manier heeft bijgedragen BEDANKT!

Miranda Diependaal
ex-voorzitter en oprichster Stichting Sauria

Voor wat betreft de dieren wordt en nu intensief overlegd met allerlei partijen wat haalbaar is.
Het is zwaar om het lot van de dieren die ik geboren heb zien worden en heb zien opgroeien en hun eigen karakter heb zien krijgen, aan een zijde draad te zien hangen.
Ik doe er alles aan wat in mijn vermogen ligt om alles zo goed mogelijk af te ronden.

Ik hoop dat jullie dit bericht naar zoveel mogelijk mensen sturen om iedereen te informeren...en wie weet... heeft iemand nog een geniaal idee....
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Stichting Sauria opgeheven

Berichtdoor kenn » 02 sep 2009 17:02

als ik vragen mag:
over welke dieren gaat het? was er een kweekprogramma ofzo?
Afbeelding
Toen ik de mens leerde kennen, ben ik het dier meer gaan appreciëren
dus: "eerlijkheid boven vrede"
kenn

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1604
Land: België

Berichtdoor Motleydotnl » 02 sep 2009 19:03

Ik wist het al. Werd erover opgebelt tijdje terug. Gaat over veel dieren.hagedissen, slangen en schildpadden. Ook voedseldieren.
There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves
Motleydotnl

Waardering: 0
ID: 63

Berichtdoor selyar » 02 sep 2009 19:25

Het is alleen niet de bedoeling dat allerhande mensen zich als potentiele koper melden om een slang, hagedis etc. over te nemen.
Het huidige bestuur doet er alles aan de dieren te verzorgen, wat er uiteindelijk mee gaat gebeuren is nog niet duidelijk.
selyar

ID: 1192

Berichtdoor theo » 02 sep 2009 20:55

Het is zwaar om het lot van de dieren die ik geboren heb zien worden en heb zien opgroeien en hun eigen karakter heb zien krijgen, aan een zijde draad te zien hangen.

Ik krijg de vraag of deze regel betekent dat als ze de dieren niet kunnen verkopen / plaatsen ze dan laten inslapen?
theo

Waardering: 2
Heeft bedankt: 6
ID: 143

Berichtdoor selyar » 02 sep 2009 20:57

Dit zal zeer zeker NIET gebeuren.

Misschien gaan de geruchten, maar ik weet heel zeker dat dit geen optie is.
selyar

Berichtdoor Martijn » 04 sep 2009 09:23

Stichting Sauria heeft nu ook zelf een nieuwsbericht naar buiten gebracht.

Stichting Sauria moet haar werk staken bij gebrek aan inkomsten

Stichting Sauria heeft faillissement aangevraagd. Sauria dat zich inspant voor het leven en welzijn van koudbloedige reptielen heeft onder meer een kwekerij, een expo en een winkel. De deuren van de expo en de winkel zijn inmiddels gesloten en Stichting Sauria zal op korte termijn het pand aan de Kluizenaarsbocht in Delft ontruimen. Oorzaak van dit alles is de financiele situatie van de Stichting.

Ondanks een sterke groei van het aantal bezoekers aan de expo, waren de inkomsten niet voldoende om de Stichting rendabel te houden. Het Stichtingsbestuur betreurt de onstane situatie en heeft alles in het werk gesteld om haar werk te kunnen voortzetten. Nu dit geen haalbare kaart meer blijkt is alle energie gericht op het zoeken naar een goed onderkomen voor de reptielen. Inmiddels wordt van verschillende kanten hulp aangeboden om te zorgen dat de reptielen de juiste verzorging blijven houden.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2

Berichtdoor Massis » 04 sep 2009 09:25

zeer jammer!

ik ben er ooit een keer terechtgekomen toen ik met m'n vriendin op weekendje was in Delft. Was een aardig eindje stappen (gezien ons hotel aan de snelweg lag) maar zeker de moeite. Dit was nu toch een stichting die ik wel een warm hart toedraag!

ik hoop dat ze zich blijven inzetten voor reptielen en dat alle huidige dieren die ze hadden een goed onderkomen krijgen!
Massis

ID: 1128
Land: België

Berichtdoor SybeT » 04 sep 2009 15:24

ik ben er ook eens geweest. Die menzen waren zo proffesioneel
SybeT

ID: 1267

Berichtdoor D@@N » 04 sep 2009 22:04

DAMN ik wilde er morgen heen was er nog nooit geweest:S

Erg jammer aangezien de mensen die sauria runnen erg profecioneel bezig waren en enorm veel kennis dragen.

Ik hoop dat de dieren goed terecht komen.
Ik denk dat ik ze even ga bellen :D als het goed is hebben ze nog iets zitten wat ik graag in me collectie wil.
Afbeelding
D@@N

ID: 115

Berichtdoor reneben » 05 sep 2009 09:37

D@@N schreef:DAMN ik wilde er morgen heen was er nog nooit geweest:S

Erg jammer aangezien de mensen die sauria runnen erg profecioneel bezig waren en enorm veel kennis dragen.

Ik hoop dat de dieren goed terecht komen.
Ik denk dat ik ze even ga bellen :D als het goed is hebben ze nog iets zitten wat ik graag in me collectie wil.

selyar schreef:Het is alleen niet de bedoeling dat allerhande mensen zich als potentiele koper melden om een slang, hagedis etc. over te nemen.
Het huidige bestuur doet er alles aan de dieren te verzorgen, wat er uiteindelijk mee gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

;-) duidelijk toch?
reneben

ID: 1186

Berichtdoor theo » 05 sep 2009 10:43

reneben schreef:
;-) duidelijk toch?

Neen, nu het faillissement is aangevraagd heeft het bestuur geen zeggenschap meer en is het aan de curator welke dieren en aan wie ze verkocht danwel geschonken worden.
theo

Berichtdoor Danny » 05 sep 2009 18:07

Ik wilde er nog een keer heen...maar dat gaat nou niet door denk ik.
1.1 Morelia spilota ssp
2.0.1 Boiga dendrophila melanota
3.2 Agalychnis callidryas
2.3 Epipedobates tricolor
Danny
Verbannen

ID: 667

Berichtdoor selyar » 06 sep 2009 17:56

theo schreef:
reneben schreef:
;-) duidelijk toch?

Neen, nu het faillissement is aangevraagd heeft het bestuur geen zeggenschap meer en is het aan de curator welke dieren en aan wie ze verkocht danwel geschonken worden.

En dat is nu precies het punt.
Zolang er nog niets naar buiten is gebracht door de curator omtrent de verkoop of het evt. schenken van de dieren lijkt het me duidelijk nog niet aan de telefoon te gaan hangen.
Laat het bestuur zeker nu met het hoog opgelopen stressgehalte met rust, het welzijn van de dieren is belangrijk en is het van belang om tussen de bedrijven door de dieren hun aandacht en verzorging te geven waar ze recht op hebben.
Het is zeer vervelend om continue naar de telefoon te rennen om jan en alleman te woord te staan terwijl er op het moment helemaal NIETS verkocht kan/mag worden. Zonde van de tijd.

Dus het is afwachten, en voor wie het nog niet duidelijk is............niet bellen ;-)
selyar

Berichtdoor theo » 06 sep 2009 18:48

selyar schreef:Dus het is afwachten, en voor wie het nog niet duidelijk is............niet bellen ;-)

Elke Nederlander staat vrij in het opvragen van informatie bij een curator omtrent een faillissement, de curator dient naar goed inzicht te handelen en zo snel mogelijk een faillissement op een zo gunstige wijze af te sluiten.

Als de dieren van de stichting in het faillissement betrokken zijn zal de curator zo snel mogelijk van de dieren af willen / moeten omdat de kosten voor verzorging in het faillissement mee gaan en dus de schuld oploopt.

Het is dus aan de curator of hij / zij de dieren aan een liefhebber verkoopt of niet en als er liefhebbers zijn die dieren uit die collectie willen zou ik ze dringend adviseren om contact op te nemen met de curator voor dat de hele collectie verkocht wordt aan een handelaar.
theo

Volgende

Keer terug naar Nieuws