Giftige cobra bij sportschool Amersfoort

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Giftige cobra bij sportschool Amersfoort

Berichtdoor GerritH » 11 sep 2020 10:11

Weer een idioot die probeert de hobby om zeep te helpen;

https://nos.nl/artikel/2347627-giftige- ... intje.html

Als je gifslangen houdt zorg dan voor een veilige omgeving met minimaal een dubbele beveiliging (terrarium en kamer beiden slangdicht) anders ben je gewoon een idioot.
PS dit mag naar het nieuwsforum, maar daar kan ik niet op posten
Oh ja er is ook een filmpje waarbij de dames van de dierenambulance dapper proberen het dier te vangen, maar dat er daarbij niemand gebeten is is meer geluk dan wijsheid.
https://www.dumpert.nl/item/7982109_d563e2f3
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Giftige cobra bij sportschool Amersfoort

Berichtdoor Rozano » 11 sep 2020 10:26

Medewerkers van een sportschool in Amersfoort zijn zich gisteren rot geschrokken. Achter het gebouw lag een giftige cobra van zo'n tweeënhalve meter lang.


bron: bron

Bedankt Gerrit voor het melden
Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt

Physignathus cocincinus - furcifer pardalis tamatave - Emydura subglobosa - Testudo hermanni boettgeri - Testudo horsfieldii - Tiliqua gigas evanescens
Boa constrictor - Boa imperator - Corallus Hortulanus
Python regius - Morelia spilota variegata - Morelia spilota Cheynei - Morelia spilota Mcdowelli - Aspidites melanocephalus - Aspidites ramsayi
Pituophis catenifer affinis - Lampropeltis alterna Blairi - Heterodon nasicus
Avatar gebruiker
Rozano
Moderator
 
Waardering: 206
Heeft bedankt: 21
ID: 6326
Berichten: 7358
Geregistreerd: 26 maart 2012 23:01
Woonplaats: Essen
Land: België

Re: Giftige cobra bij sportschool Amersfoort

Berichtdoor Herman B. » 11 sep 2020 12:39

GerritH schreef:Als je gifslangen houdt zorg dan voor een veilige omgeving met minimaal een dubbele beveiliging (terrarium en kamer beiden slangdicht) anders ben je gewoon een idioot.


Eens, in het geval dat het hier inderdaad om een ontsnapte slang zou gaan. Dat is nog maar de vraag.

Een alternatieve mogelijkheid is dat er sprake is van opzet. Dierenrechtenactivisten hebben ook internet, kunnen heus wel aan een Koningscobra komen, en deinzen tegenwoordig nergens meer voor terug.

Om de "maatschappelijke discussie" weer een zetje in de "goede" richting te geven, moet je soms tot offers bereid zijn. Zoals ze het binnen de gelederen van PETA zo fraai verwoorden: 'You can't bake an omelet, without breaking an egg.'. En daarmee zijn alle middelen geheiligd.

Ik zeg niet dat het zo is, want ik ben geen paragnost, maar het is wel een reële mogelijkheid.
SLANGEN: Pituophis catenifer sayi morphs: Albino, Albino Blood, Albino Tiger Blood, Albino White Sided Tiger, Albino White Sided Tiger Blood, Axanthic, Stillwater Hybino, Stillwater Hypo Tiger Blood, Stillwater Hypo White Sided Tiger, Tiger, Tiger Blood, White Sided, White Sided Tiger
VISSEN: Acanthicus adonis L155, Agamyxis pectinifrons, Ancistrus cf. cirrhosus L144, Auchenoglanis wittei, Astronotus ocellatus Marble, Super Red Chili, Tiger, Baryancistrus beggini L239, Cichla kelberi, Cyprinus rubrofuscus Platinum Ogon, Leiarius longibarbis, Lepidosiren paradoxa, Lepisosteus osseus, Leporinus affinis, Megalechis thoracata Albino, Megalodoras uranoscopus, Panaque armbrusteri L027, Panaque nigrolineatus laurafabianae L330, Panaque sp. L190, Panaque sp. L191, Parachromis managuensis, Platydoras armatulus, Polypterus ornatipinnis, Protopterus annectens, Pterophyllum scalare Platinum White, Pterygoplichthys scrophus, Sorubim lima, Synodontis acanthomias
Avatar gebruiker
Herman B.
 
Waardering: 19
Heeft bedankt: 1
ID: 17922
Berichten: 199
Geregistreerd: 11 jan 2020 20:50
Woonplaats: Leiden
Land: Nederland

Re: Giftige cobra bij sportschool Amersfoort

Berichtdoor GerritH » 11 sep 2020 17:17

Herman B. schreef:
GerritH schreef:Als je gifslangen houdt zorg dan voor een veilige omgeving met minimaal een dubbele beveiliging (terrarium en kamer beiden slangdicht) anders ben je gewoon een idioot.


Eens, in het geval dat het hier inderdaad om een ontsnapte slang zou gaan. Dat is nog maar de vraag.

Een alternatieve mogelijkheid is dat er sprake is van opzet. Dierenrechtenactivisten hebben ook internet, kunnen heus wel aan een Koningscobra komen, en deinzen tegenwoordig nergens meer voor terug.

Om de "maatschappelijke discussie" weer een zetje in de "goede" richting te geven, moet je soms tot offers bereid zijn. Zoals ze het binnen de gelederen van PETA zo fraai verwoorden: 'You can't bake an omelet, without breaking an egg.'. En daarmee zijn alle middelen geheiligd.

Ik zeg niet dat het zo is, want ik ben geen paragnost, maar het is wel een reële mogelijkheid.


Beste Herman

Ook volledig onbekwaam op welk paragnotisch gebied dan ook denk ik dit niet; Koningscobra's zijn zeker niet de goedkoopste gifslangen; een grote ratelslang of monocle cobra werkt net zo goed en is een stuk goedkoper (en makkelijker aan te komen)
Ik zou bij een opzettelijk loslaten om effect te krijgen niet kiezen voor een sportschool op een industrieterrein, maar juist een punt midden in een grote stad om de kans op ontdekking zo groot mogelijk te maken.
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Giftige cobra bij sportschool Amersfoort

Berichtdoor Herman B. » 11 sep 2020 17:47

Dat kan zijn, maar zo'n drukke plek zou het ook weer extra verdacht maken. Met een random locatie heb je dat niet. Omgekeerde psychologie, weet je wel?

Koningscobra's zijn inderdaad geen goedkope slangen, en zijn ook niet algemeen verkrijgbaar. Gedurende het eerste levensjaar zijn ze buitengewoon kwetsbaar. Om te beginnen kun je ze dan uitsluitend met slangen voeren, en daar kunnen ze nog best kieskeurig in zijn. Sommige houders denken slim te zijn door ze zo jong al op muizen over te wennen, maar die zitten binnen de kortste keren met een dooie Koningscobra. Zeker de helft van alle nakweek haalt z'n eerste verjaardag niet, en dat is echt niet omdat hun nieuwe eigenaren zo onervaren zijn. Kortom, dit is eigenlijk meer een slang voor een select groepje van zeer ervaren gifslangenhouders, en in dat licht is een ontsnapping niet zo waarschijnlijk. Maar dat is uiteraard slechts mijn eigen bescheiden mening.

Zo nu en dan zie ik wel eens een enkele halfwas of volwassen exemplaar aangeboden worden, wellicht als enige overgebleven en dus maar weer in de verkoop. Zoals gezegd, het is niet de goedkoopste slang die er te koop is, maar wel de meest spraakmakende. Dus als ik een activist met snode plannetjes was, dan wist ik het wel.
SLANGEN: Pituophis catenifer sayi morphs: Albino, Albino Blood, Albino Tiger Blood, Albino White Sided Tiger, Albino White Sided Tiger Blood, Axanthic, Stillwater Hybino, Stillwater Hypo Tiger Blood, Stillwater Hypo White Sided Tiger, Tiger, Tiger Blood, White Sided, White Sided Tiger
VISSEN: Acanthicus adonis L155, Agamyxis pectinifrons, Ancistrus cf. cirrhosus L144, Auchenoglanis wittei, Astronotus ocellatus Marble, Super Red Chili, Tiger, Baryancistrus beggini L239, Cichla kelberi, Cyprinus rubrofuscus Platinum Ogon, Leiarius longibarbis, Lepidosiren paradoxa, Lepisosteus osseus, Leporinus affinis, Megalechis thoracata Albino, Megalodoras uranoscopus, Panaque armbrusteri L027, Panaque nigrolineatus laurafabianae L330, Panaque sp. L190, Panaque sp. L191, Parachromis managuensis, Platydoras armatulus, Polypterus ornatipinnis, Protopterus annectens, Pterophyllum scalare Platinum White, Pterygoplichthys scrophus, Sorubim lima, Synodontis acanthomias
Avatar gebruiker
Herman B.
 
Waardering: 19
Heeft bedankt: 1
ID: 17922
Berichten: 199
Geregistreerd: 11 jan 2020 20:50
Woonplaats: Leiden
Land: Nederland


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 134 gasten



Slangenforum