door Herman B. » 11 sep 2020 17:47
Dat kan zijn, maar zo'n drukke plek zou het ook weer extra verdacht maken. Met een random locatie heb je dat niet. Omgekeerde psychologie, weet je wel?
Koningscobra's zijn inderdaad geen goedkope slangen, en zijn ook niet algemeen verkrijgbaar. Gedurende het eerste levensjaar zijn ze buitengewoon kwetsbaar. Om te beginnen kun je ze dan uitsluitend met slangen voeren, en daar kunnen ze nog best kieskeurig in zijn. Sommige houders denken slim te zijn door ze zo jong al op muizen over te wennen, maar die zitten binnen de kortste keren met een dooie Koningscobra. Zeker de helft van alle nakweek haalt z'n eerste verjaardag niet, en dat is echt niet omdat hun nieuwe eigenaren zo onervaren zijn. Kortom, dit is eigenlijk meer een slang voor een select groepje van zeer ervaren gifslangenhouders, en in dat licht is een ontsnapping niet zo waarschijnlijk. Maar dat is uiteraard slechts mijn eigen bescheiden mening.
Zo nu en dan zie ik wel eens een enkele halfwas of volwassen exemplaar aangeboden worden, wellicht als enige overgebleven en dus maar weer in de verkoop. Zoals gezegd, het is niet de goedkoopste slang die er te koop is, maar wel de meest spraakmakende. Dus als ik een activist met snode plannetjes was, dan wist ik het wel.
SLANGEN: Pituophis catenifer sayi Albino Blood, Albino Tiger Blood, Albino White Sided Tiger, Stillwater Hybino, Stillwater Hypo Tiger Blood, Tiger Blood, Trumbower Hypo Tiger Blood, Trumbower Hypo White Sided Tiger, White Sided Tiger VISSEN: Acanthicus adonis L155, Agamyxis pectinifrons, Ancistrus cf. cirrhosus L144, Apteronotus albifrons, Auchenoglanis wittei, Astronotus ocellatus Marble, Super Red Chili, Tiger, Baryancistrus beggini L239, Chitala blanci, Cichla kelberi, Lepidosiren paradoxa, Lepisosteus osseus, Leporinus affinis, Megalechis thoracata Albino, Megalodoras uranoscopus, Panaque armbrusteri L027, Panaque nigrolineatus laurafabianae L330, Panaque sp. L190, Panaque sp. L191, Parachromis managuensis, Platydoras armatulus, Polypterus ornatipinnis, Protopterus annectens, Pterophyllum scalare Platinum White, Pterygoplichthys scrophus, Sleropages jardinii, Sorubim lima, Synodontis acanthomias, Uaru amphiacanthoides ZOOGDIEREN: Felis catus x Prionailurus bengalensis Toyger