Ieder jaar ontsnappen tientallen slangen in Nederland, maar dat zorgt zelden voor gevaarlijke situaties. Afgelopen weekeinde ontsnapte een boa constrictor van 2,5 meter uit een huis in Ter Apel.
Bron: de Stentor
Ieder jaar ontsnappen tientallen slangen in Nederland, maar dat zorgt zelden voor gevaarlijke situaties. Afgelopen weekeinde ontsnapte een boa constrictor van 2,5 meter uit een huis in Ter Apel.
Boa-R'burg schreef:Allemaal media aandacht.
Ik wist gewoon dat de slang in huis ergens zat! Als hij echt buiten was had de slang het amper overleeft met die paar nachten van 9-11 graden. Dan zou de slang nooit terug gevonden zijn,jah tot iemand een geraamte vind.
Heb ook wel eens een slang moeten zoeken,duurde 3 dagen maar uiteindelijk wel gevonden in huis,op een plek waar ik eerder gekeken had.
Basch schreef:
Bovendien was trouwens in dit geval het niet de eigenaar die het dier heeft laten ontsnappen maar de vakantie oppas. Dan kan je sloten hebben wat je wil, maar als die niet dicht gedaan worden schiet het nog niet op.
Boa-R'burg schreef:Dan lijkt me het nog de fout van de eigenaar. Simpel is dat.
Of je brengt het beessie naar een reptielenwinkel toe (oppas regelingen bestaan er in de meeste winkels)
Of je blijft gewoon thuis,ik kan niemand vertrouwen met mijn slangen,ookal is het familie. Er hoeft maar iets fout te gaan of vergeten te worden en je komt tot dit probleem.
GerritH schreef:Boa-R'burg schreef:Dan lijkt me het nog de fout van de eigenaar. Simpel is dat.
Of je brengt het beessie naar een reptielenwinkel toe (oppas regelingen bestaan er in de meeste winkels)
Of je blijft gewoon thuis,ik kan niemand vertrouwen met mijn slangen,ookal is het familie. Er hoeft maar iets fout te gaan of vergeten te worden en je komt tot dit probleem.
Gezien de quarantaine en hygiëne zou ik nooit dieren voor een vakantie naar een dierenwinkel brengen.
Gerrit
GerritH schreef:Boa-R'burg schreef:Dan lijkt me het nog de fout van de eigenaar. Simpel is dat.
Gezien de quarantaine en hygiëne zou ik nooit dieren voor een vakantie naar een dierenwinkel brengen.
Gerrit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 92 gasten