Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor Martijn » 01 mei 2012 19:08

Best Zoo, de dierentuin in Best, heeft 2 nieuwe aanwinsten: 2 breedvoorhoofdkrokodillen. Woensdag zijn ze voor het eerst te zien voor het publiek, maar Omroep Brabant mocht dinsdag al even spieken.


Bron: Omroep Brabant
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor DarkDevil » 01 mei 2012 19:17

jezus zitten er zo veel kleine dierentuintjes rondom eindhoven? XD

weet iemand of dit wat voorstelt?
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor Martijn » 01 mei 2012 19:31

Ja echt he. xd
Ze kunnen beter samengaan en een hele grote ergens neerzetten hier in de buurt.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit eerder van Best Zoo gehoord. :roll:
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor DarkDevil » 01 mei 2012 19:34

ja inderdaad ^.^

rondom eindhoven genoeg ruimte ^.^ vooral dat stuk tussen eindhoven en tilburg, al ooit gezien hoe veel ruimte daar is? XD

kunnen ze met die apen van dierenpark europa (of hoe het ook moge heten) samengaan en dan nog wat andere splintergroepen oppakken >< als ze er iets moois van maken trekken ze zeker wel mensen wegens de al door ons eerder aangestipte ideaal gelegen locatie van eindhoven voor een dagje uit :)
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor Martijn » 01 mei 2012 19:46

Ja daar is wel zat ruimte. Maar dan zit je ook in de aanvliegroute (geluidsruimte) van Eindhoven Airport, dat enorm hard groeit. Het is al de tweede luchthaven van Nederland. Niet zo gek ook, het burgerluchtvaart deel is van Schiphol. Ik denk dat de uitbreiding van Dierenpark Europa een betere optie is (aan de andere kant dus). Er is nog genoeg ruimte op de Gulbergen. Het probleem is waarschijnlijk dat het allerlei commercieele en non-profit organisaties zijn met elk andere belangen. En dorpen vinden tegenwoordig dat ze allerlei publiekstrekkers moeten hebben om niet in de anonimiteit te verdwijnen, met de oprukkende stad aan de horizon. Dat ze het dan natuurlijk allemaal 'net niet' zijn... Vind ik buitengewoon jammer en zonde.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor DarkDevil » 01 mei 2012 19:56

ah ja klopt ben eindhoven airport vergeten.
die hebben mede het papegaaiencentrum genekt (was best wel leuk dagje weg dat :O)
maar zij doen tegenwoordig toch geen militaire vluchten meer?
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor Martijn » 01 mei 2012 20:21

Ja dat was zeker een leuk dagje weg. Ben er een aantal keer geweest.
Er zijn wel degelijk nog militaire vluchten. Sterker nog, er zit ook het Europees militair luchtruim controle centrum, er zijn ook Awacs (Navo?) gestationeerd, die de meeste klachten van geluidshinder opleveren. Om het nog sterker te maken, het IS een militair vliegveld, waar Eindhoven Airport gebruik van 'mag' maken. Dat was het oorspronkelijk niet. Dat is heel smerig gegaan, compleet met doofpot affaires en publieke geheimen. In de tweede wereldoorlog werd het vliegveld in beslag genomen door de Duitsers, die het als militair vliegveld gebruikten. Na de bevrijding van Eindhoven, werd Eindhoven hoofdstad van de bevrijde gebieden, Londen bleef hoofdstad van de bezette gebieden. Daar is ook het e.e.a. over in de doofpot verdwenen, zelfs de toenmalige Koningin bemoeide zich ermee (tevergeefs) maar zal ik nu niet aanhalen, hoewel dat allemaal indirect met elkaar in verband staat. Het vliegveld werd overgenomen door het Nederlandse leger, en dat is naderhand niet hersteld. Mede vanuit de regering om de groei van de stad kunstmatig te drukken, en de strategische ligging. Later is het vliegveld wel een stuk verplaatst, waarbij (een deel van) Veldhoven bij Eindhoven kwam. Inmiddels is onder grote druk wel al enige tijd de 'intentie' om het vliegveld volledig terug te geven aan de burgerluchtvaart, maar dat word zo lang mogelijk gerekt, herhaald aangegeven, maar vooralsnog gebeurd dat niet voor 2020.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor DarkDevil » 01 mei 2012 20:35

wij waren donateur dus wij kwamen daar op het hoogtepunt meerdere malen per week ^.^ was vooral leuk als er geen drukke kindjes waren dan zat ik altijd in de parkietenvoliere die dieren te voeren terwijl ze op mijn hoofd en weet ik veel waar overal zaten ^.^ was echt heel leuk :D

oh ik dacht dat ze dat verleden jaar ofzo al terug hadden gegeven -.- maarja boeiend ^.^ er vliegen vliegtuigen (jammergenoeg wel naar bijna geen enkele interesante bestemming maarja....)
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor GerritH » 01 mei 2012 20:57

Best Zoo was heel vroeger (voor 1975) een dierenhandelaar die er zijn voorraad hield en ook tentoonstelde. Toentertijd zaten er geen grote katten, en was volgens mij alles te koop. Sindsdien is het overigens wel redelijk gegroeid.
Maar het klopt dat er de laatste tijd veel dierentuintjes bij gekomen zijn; Best zoo, de Aarde, Europa, de Wissel, De Oliemeulen, Mondo verde, de Paay, Schildpaddencentrum Alphen, Aqua Zoo, Utropia, enz.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4532
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor DarkDevil » 01 mei 2012 21:06

oliemeulen ook pas vrij jong?

die hebben trouwens een ENORME doorloop in dieren, ben daar keer 2 keer op rij geweest enige dieren die daar nog zaten waren de zoogdieren, de volgels, de pirana's, de uromastyxen en de cobra voor de rest waren alle dieren toen doorgewisseld :O
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor GerritH » 01 mei 2012 21:14

Oliemeulen is een stuk jonger dan Best Zoo (1932), maar wat jij zegt over de oliemeulen herken ik zeker niet; De varanen zitten er (voor het grootste deel) al tijden en hetzelfde geld voor de leguanen, de Teju's, Veel van de landschildpadden 1 breedvoorhoofdkrokodil, de grotere slangen, de ratelslang, de leachianus enz; Ik kom er regelmatig (oa met de Xenopus vergaderingen) en ik zie die doorloop niet zo.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4532
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Nieuwe aanwinst in Best Zoo: 2 krokodillen

Berichtdoor DarkDevil » 01 mei 2012 21:19

ah klopt vergeet de grote crocs die je via buitenom kunt zien ^.^

maar jij zult het vast wel beter weten dan ik hoor :) maar dit was wat ik toen het laatst gezien dacht te hebben :O misschien weer keertje tijd om daar naartoe te gaan ^.^ best leuk daar :)
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 109 gasten



Slangenforum