Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor Martijn » 12 apr 2012 21:33

Dat bang 'zijn' zit voor een groot deel in de cultuur, maatschappij en opvoeding. In beginsel is een mens geheel nergens bang voor. Niet voor reptielen, spinnen, hoogtevrees, noem maar op. Kijk eens naar jonge kinderen. Die pakken zo een spin op, durven gerust een slang aan te raken, of de achterleuning van een bankstel te gebruiken als evenwichtsbalk (ik dus, toen ik drie was :mrgreen: mijn moeder kreeg een hartverzakking, en ik ben vervolgens decennia 'bang' geweest voor grote hoogtes...).
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor Shane » 12 apr 2012 21:38

Bij het word python denken de meeste mensen aan een levensgevaarlijk monster, maar buiten aaien ze gerust een voorbij lopende duitse herder die toch wel veel meer schade aan je kan aanbrengen. Reptielen en dan vooral slangen en krokodillen worden meestal als agressieve dieren gezien maar als je iemand in een kamertje zet met een kat die nog nooit een mens heeft gezien komt die er niet heelhuids uit.
0.0.1 Uromastyx ornata
0.01 Uromastyx dispar maliënsis
2.1 Sauromalus ater
1.2 Dipsosaurus dorsalis
0.1 Cordylus tropidosternum
Avatar gebruiker
Shane
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3709
Berichten: 499
Geregistreerd: 21 nov 2010 21:17
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor wouter- » 12 apr 2012 21:40

Misschien is het inderdaad zoals al eerder genoemd een storm in een glas water en anders hebben we onze reptielenvriend Rutte nog :P (deze heeft volgens mij ook een aantal slangen ofzo zitten)
wouter-
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 5250
Berichten: 289
Geregistreerd: 29 aug 2011 21:51
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor DarkDevil » 12 apr 2012 21:41

Martijn je kunt niet meer gelijk hebben!

alle angsten worden met de paplepel zo ongeveer ingegoten.
veelal zijn het de ouders die iets niet van hun kind willen en het dan gaan indoctrineren.
ik heb het al enkele malen van dichtbij meegemaakt dat iemand desondanks zijn eigen overtuiging die haaks op die van de ouders stond werd geindoctrineerd tot ze denken dat het hun eigen mening is.

er is heel wat voor nodig om iemand van zo'n mening af te brengen.

en dan heb je het over 1 persoon stel je voor wat je tegen een hele bevolkingsgroep moet inbrengen voordat dat verandert?

@ shane,
en hoeveel mensen denken niet dat je een beertje kunt knuffelen? of van die lieve chowchow vechthondjes met hun blauwe tong die je met huid en haar kunnen verscheuren? :D
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor RonaldB543 » 12 apr 2012 21:54

Mensen weten niet wat ze van reptielen moeten denken en dan , ipv zich erin te verdiepen, vinden ze het maar 'eng'. Alleen maar omdat ze het niet kennen. Als mensen niet zo lui zouden zijn en zich wat zouden verdiepen in de hobby, dan zouden ze misschien niet zo snel oordelen.
Avatar gebruiker
RonaldB543
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5141
Berichten: 346
Geregistreerd: 10 aug 2011 12:20
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor MarcoG » 12 apr 2012 21:56

Wat mijn het meeste verbaasd is dat Bleker wel een lijstje gaat maken...

Ik denk dat we blij mogen zijn als hij 10 reptielen op kan noemen...
MarcoG
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1336
Berichten: 8062
Geregistreerd: 10 jun 2009 07:29
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor peetantje » 12 apr 2012 22:11

MarcoG schreef:Wat mijn het meeste verbaasd is dat Bleker wel een lijstje gaat maken...

Ik denk dat we blij mogen zijn als hij 10 reptielen op kan noemen...

Ja laat een journalist die vraag maar eens stellen.
Pantherophis guttata guttata -(4x) Missing red/Missing Black/Wild/lavendel(rattenslang)
Pogona vitticeps (M)Baardagaam
Eublepharis macularius (M)(3x)luipaardgekko
Hond lol bastaard teefje (45/50kg)
Katten 3x (m,m,v)
Fokpopulatie muizen(voor gutten)
Chinchilla's 6x (waaronder een nakweek,vrouwtje van het koppel, en 2e nakweek 3 mannetjes)
aquarium waarin:
maanvissen,olifantenvis,witte tetra's, kardinaal's, ballon-molly's,guppie's, sluierstaarten, algeneters, sumatraanse moddereters, dwerg gourami's

verlanglijstje
-Wimpergekko's
-boompython (Morelia viridis)
-palludarium (met kikkertjes lol)

Mensen in dordrecht en omstreken meld je bij me aan .
kijk hier maar
viewtopic.php?f=9&t=15354
Avatar gebruiker
peetantje
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4658
Berichten: 944
Geregistreerd: 13 mei 2011 20:10
Woonplaats: dordrecht
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor Jan Paul » 13 apr 2012 09:35

Martijn schreef:Hier nog iemand die de Zeevaartschool heeft gedaan. Gaat helemaal goed komen.


Ja ach, gaat we wel ergens een farm opzetten met zn allen, ergens waar de eerst komende 50 jaar geen andere hollander komt! :mrgreen:

wouter- schreef:Misschien is het inderdaad zoals al eerder genoemd een storm in een glas water en anders hebben we onze reptielenvriend Rutte nog :P (deze heeft volgens mij ook een aantal slangen ofzo zitten)


Er zijn er wel meer, maar of dit nou helpt of juist averechts werkt weet ik niet, punt is natuurlijk wel dat dit land het niet makkelijk heeft en dit geintje een hele boel geld gaat kosten. Maar ook inkomsten, ik weet niet of ze daar nu op zitten te wachten in het Catshuis, en denk dat Bleker niet lang moet doorgaan zo of die ligt er ook uit........... Die begint met de dag meer en meer onzin te verkondigen...

Verders krijg ik het gewoon of het nu wel of niet doorgaat een beetje benauwt soms, kijk op youtube en de helft mogen wij in dit land niet meer zien en zo nog veel meer, geen pirate bay meer etc etc.... Waar legt men die grens? Vind dit gewoon beetje zorgelijk worden allemaal, waar is dat vrije land van vroeger? Snap best met meer en meer mensen dat de wetten precies zo gaan, maar waar leg je die grens dat mensen zich nog vrij voelen? Want dat gevoel ben ik soms toch echt al kwijt en ben echt niet de enige.............. Het ergste is, ik houd me volledig aan de wet dus als iets niet hoeft is dat het wel, maar toch. En als men dit gevoel bij de bevolking oproept (En dat is echt bij ieder die ik hoor of spreek) dan is het wachten tot die bom afgaat.

Ergens vind ik dit nog veel zorgelijker als dan dat gelul over de dieren, want al zou dit doorgaan... Denk je nou echt dat iedere hobbyist (Duizenden) zijn dier afgeeft om deze vervolgens humaan te laten vernietigen??? Ik ben niet de enige autist, en bij mij zullen ze het hard krijgen, als ze mij al krijgen :mrgreen: Plus de rest uiteraard........
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Avatar gebruiker
Jan Paul
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Berichten: 4317
Geregistreerd: 12 feb 2009 10:06
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor djinn » 13 apr 2012 10:25

nieuwsbank.nl schreef:Deze zogeheten positieflijst voor zoogdieren die vanuit het oogpunt van dierenwelzijn door particulieren mogen worden gehouden zou eigenlijk pas op 1 januari 2013 verschijnen en in werking treden. Maar Staatssecretaris Bleker reageert vandaag kordaat op het verzoek van Marktplaats: "Die lijst kunnen ze heel snel van ons krijgen. Als dat het verzoek is, kunnen ze hem eind deze week hebben", zegt Bleker in EenVandaag.


Waar gaat het nou eigenlijk allemaal om?
Ik denk dat het voor jullie gewoon even afwachten is.
Ben ik blij dat ik in Belgie woon, ok de wetgeving hier is ook niet alles, maar er tenminste een wetgeving.
Avatar gebruiker
djinn
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3217
Berichten: 645
Geregistreerd: 18 aug 2010 09:06
Woonplaats: six feet under
Land: België

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor barry k » 13 apr 2012 10:32

beste leden weten jullie deze presiese datum wanneer deze lijst tevoorschijn komt..???

mvg, Barry
ceratophrys cranwelli

it is always difficult to identify the main steps in your life, but the steps you need to make to decide how to continue life are the hardest
barry k
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5963
Berichten: 126
Geregistreerd: 18 jan 2012 12:26
Woonplaats: Lelystad
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor Noobske » 13 apr 2012 10:34

Als het daadwerkelijk zover zou komen dat ze dieren gaan innemen om humaan te vernietigen, hang ik bij de eerste de beste die dat probeert m'n Tokeh's aan zn zak :P
Mijn dieren:
1.0 Salvator merianae sp. (Blauwe teju) - 2,5m x 1m x 1m (LxBxH)
1.0 Varanus salvator komaini (Zwarte Watervaraan) - 2,5m x 1,1m x 1,85m (LxBxH)
1.1.2 Gekko gecko (Tokeh gekko) - 70cm x 50cm x 1,25m (LxBxH)
1.0 Boa imperator - 100cm x 50cm x 50cm (LxBxH)
1.0 Heterodon nasicus (Westelijke Haakneusslang) - 30cm x 20cm x 30cm (LxBxH)
Avatar gebruiker
Noobske
 
Waardering: 7
Heeft bedankt: 17
ID: 5818
Berichten: 1029
Geregistreerd: 27 dec 2011 12:25
Woonplaats: Oudenbosch
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor MarcoG » 13 apr 2012 10:38

Waar ik ineens aan dacht, die half miljoen reptielen (als het er niet meer zijn) die humaan afgemaakt moeten worden, dat is best veel werk.

Zeker gezien de meeste dierenartsen niet zullen mee werken met het afspuiten van een gezond dier.
MarcoG
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1336
Berichten: 8062
Geregistreerd: 10 jun 2009 07:29
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor djinn » 13 apr 2012 10:38

Noobske schreef:Als het daadwerkelijk zover zou komen dat ze dieren gaan innemen om humaan te vernietigen, hang ik bij de eerste de beste die dat probeert m'n Tokeh's aan zn zak :P

:pics: :lolx:
Avatar gebruiker
djinn
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3217
Berichten: 645
Geregistreerd: 18 aug 2010 09:06
Woonplaats: six feet under
Land: België

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor Arend89 » 13 apr 2012 13:29

MarcoG schreef:Waar ik ineens aan dacht, die half miljoen reptielen (als het er niet meer zijn) die humaan afgemaakt moeten worden, dat is best veel werk.

Zeker gezien de meeste dierenartsen niet zullen mee werken met het afspuiten van een gezond dier.


Nee hoppelijk niet.
maar dan verzinnen ze wel wat anders ben ik bang
Arend89
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 6268
Berichten: 22
Geregistreerd: 16 maart 2012 09:41
Woonplaats: Hoeksewaard
Land: Nederland

Re: Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren

Berichtdoor guttata » 13 apr 2012 14:31

Arend89 schreef:
MarcoG schreef:Waar ik ineens aan dacht, die half miljoen reptielen (als het er niet meer zijn) die humaan afgemaakt moeten worden, dat is best veel werk.

Zeker gezien de meeste dierenartsen niet zullen mee werken met het afspuiten van een gezond dier.


Nee hoppelijk niet.
maar dan verzinnen ze wel wat anders ben ik bang


Hhhm... voor zo ver ik weet, mogen DA's alleen dieren laten inslapen op humane manier als ze ziek zijn. voor de rest mogen ze geen dieren ''dood'' maken.
net als wij de dieren eigenlijk ook geen handje mogen helpen als het nodig is ;)
guttata
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1436
Berichten: 259
Geregistreerd: 13 jul 2009 15:23
Land: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 160 gasten



Slangenforum