Partij voor de Dieren in protest tegen Kerstcircus!

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Partij voor de Dieren in protest tegen Kerstcircus!

Berichtdoor Martijn » 17 dec 2011 15:13

De Partij voor de Dieren Zeeland komt hiertegen in protest, vanwege de grote hoeveelheden wilde dieren die onderdeel vormen van de show. Dit jaar vertonen onder andere zebra´s, kamelen, een olifant, slangen en zelfs een krokodil hun kunstjes.

Bron :arrow: Zeeland.blog.nl
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Partij voor de Dieren in protest tegen Kerstcircus!

Berichtdoor Morticia » 20 dec 2011 23:49

Ze doen steeds achterlijker.... dalijk mag je niet eens meer paardrijden omdat het paard dat niet prettig vind >_<*
-Deze dieren zijn momenteel in mijn bezit:

- 0.0.2 Testuedo hermanni boetgeri = griekse landschildpad

- 1.0.0 Siberian Husky reu genaamd Akira

- 0.2.0 Chinchilla's Sheba & Sira

- 0.0.5 Discussen
Morticia

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2223

Berichtdoor DarkDevil » 21 dec 2011 00:13

PvdD is gewoon stomme actiepartij die nergens iets vanaf weten -.-

zo kwamen ze ook op de proppen met dat vergassen zielig was omdat het dier dan leed wat 's werelds grootste lulkoek is....
DarkDevil

Waardering: 1
ID: 4522

Berichtdoor Odatria » 21 dec 2011 00:17

Een goed initatief van de PvdD als je het mij vraagt. Een rond trekkend circus waar allerlei wilde dieren in vaak erbarmelijke toestand hun kunstjes vertonen is niet meer van deze tijd. Ik zie graag een verbod op het gebruik van wilde dieren in circussen.
Odatria

ID: 2494

Berichtdoor Morticia » 21 dec 2011 00:43

De meeste dure cirucussen hebben alles op orde odiatra.

De duurdere circussen kun je gewoon de dieren bekijken hoe ze derbij staan.
Ik ga volgende week naar een paardenshow, daar hebben ze ook alle paarden staan die ze gebruiken in de show. Toch een stuk of 50-100 paarden. En je mag ook daarbij bij de dieren kijken hoe ze erbij staan.

Lijkt me dan niet dat je ze in armbachtelijke toestanden plaatst. Ik vind het allemaal overdreven.
Met sommige dingen hebben ze goeie punten. Maar ze doen vaak dingen wat niet normaal is.

- 0.0.5 Discussen
Morticia

Berichtdoor rf5492 » 21 dec 2011 01:24

Wat een onzin toch weer, ken de directeur van dit kerstcircus ( Alberto Althoff ) en kom uit die wereld.. Laat ze hun visjes in kommetjes en vogeltjes in kooitjes dan ook weghalen thuis en maak je dan drukker om honden in flatjes etc...
rf5492

ID: 1

Berichtdoor Dennie » 21 dec 2011 09:13

Vreemd, bijna altijd is iedereen het over eens dat het vervoeren van dieren stress met zich mee brengt voor de dieren. Terwijl de dieren in een circus regelmatig vervoert dienen te worden.

Daarnaast worden dieren zoals olifanten geconditioneerd door middel van haken en elektrische schokken, ook in de zogenaamde 'dure' circussen.

Circussen...zooo 1800...
Afbeelding

1.0 Boa constrictor imperator Hog Island
0.0.1 Correlophus ciliatus
0.4 Eublepharis macularius
0.1 Pantherophis guttatus
Dennie

ID: 475

Berichtdoor renske » 21 dec 2011 09:25

Ik weet niet, maar volgens mij is een dieren circus toch wel heel erg dier onvriendelijk. Ben zelf vroeger wel eens een keer naar zo een circus geweest. Dat is echt niet leuk om te zien...
Maar van mij mogen ze dan ook wel wat aan artis gaan doen...
renske

Waardering: 15
Heeft bedankt: 4
ID: 3165

Berichtdoor Dennie » 21 dec 2011 09:51

renske schreef:Maar van mij mogen ze dan ook wel wat aan artis gaan doen...

Daar ben ik het ook mee eens, maar dat is ook lastig omdat de gebouwen in Artis monumentaal zijn. Ik vind bijvoorbeeld dat Artis gewoon een dierentuin moet worden voor kleine zoogdieren.
Afbeelding

Dennie

Berichtdoor Natho » 21 dec 2011 10:26

Caspertje schreef: maak je dan drukker om honden in flatjes etc...

Dat kan je absoluut niet vergelijken. Dieren in een circus kunnen nauwenlijks rond lopen. Worden geslagen ect als ze iets fout doen. Zodat ze alles doen voor de mens omdat ze er bang voor zijn. In een flat honden kunnen rond lopen. Natuurlijk hangt het af van wat voor soort hond, Zo wil ik de grootste hond die er is, een Old english Mastif. Die zijn best te houden in een flatje omdat ze niet veel beweging nodig hebben en meer bankhangers zijn.

Daarbij heb ik ooit in een circus 3 zeebra´s zien ontsnappen. Ik ben er min of meer voor gesprongen en heb ze tegen gehouden en terug gebracht. Kon geen dankje van af. Gafen ze zeebra´s wel een tik. Terwijl hun dochter ofzo het hek open had gelaten.
Heel associoaal gewoon.
Natho

ID: 5410
Land: Denemarken

Berichtdoor Morticia » 21 dec 2011 10:57

maak je dan drukker om honden in flatjes etc...

Niet alle honden in flatjes hebben een slecht leven!
Maar ik zie je punt.

Ik woon ook in een flat, een 2 kmr woning op de begane grond + tuin, deze is afgezet voor mijn husky. Ik rijd 2x per dag een half uur met mijn 9 maanden oude husky.....MIJN dieren komen op de eerste plaats, dan ik.

Qua circussen tjha, ik denk niet dat grote circussen die op hun dieren de inkomsten maken zich kopzorgen willen bezorgen over de torenhoge boetes en de kans dat ze de dieren kwijtraken willen risceren. But that's my opinion.

Maar die acties van de pvda vind ik gewoonweg onzin. Net als overal stiekem gaan lopen filmen.
Als je dan zo zeker bent van je zaak, doe het dan waar iedereen bij is en confronteer ze ermee, en niet achteraf alles op tv laten zien.

- 0.0.5 Discussen
Morticia

Berichtdoor Dennie » 21 dec 2011 11:11

Wateragaam schreef:
Maar die acties van de pvda vind ik gewoonweg onzin. Net als overal stiekem gaan lopen filmen.
Als je dan zo zeker bent van je zaak, doe het dan waar iedereen bij is en confronteer ze ermee, en niet achteraf alles op tv laten zien.

Ik zie niet in wat er fout aan is om ergens stiekem te filmen om feiten boven tafel te krijgen? Als je het vervolgens op tv laat zien, dan confronteer je ze er toch mee?
Afbeelding

Dennie

Berichtdoor Morticia » 21 dec 2011 11:51

Al dat stiekeme gedoe erover vind ik een punt ja.

Als je zo zeker bent waarom dan zo stiekem?
Als je het doe, doe het dan goed. En niet zoals zei het doen.

Ze willen wat voor de dieren betekenen, ze nemen dingen uit amerika over, zoals de dierenpolitie.
Zorg er dan voor dat die politie ook het recht heeft om dieren MEE te nemen en de mens te bekeuren. Of zoals daar een jaar cel per dier. Of 1000 euro boete PER dier.

Niet zoals het nu hier gaat, van oh we maken een docu hoe het eraan toe gaat, en vervolgens gaat er niks gebeuren. Waarom maak je dan uberhoubt die docu? Nu wordt er bijna niet gestraft of bekeurd als er dieren worden mishandeld etc.

Maar helaas....zover zijn ze hier nog lang niet dat er daadwerkelijke dierenrechten zijn zoals in amerika :) Dus ja, momenteel vind ik het grote onzin wat ze doen. Het heb toch geen nut.

- 0.0.5 Discussen
Morticia

Berichtdoor Dennie » 21 dec 2011 13:14

De dierenpolitie is een idee van de PVV.

Het doel achter een documentaire is naar mijn idee om mensen te informeren. Als dat niet gebeurt dan zouden we er ook niets vanaf weten, dus ik ben blij dat er instanties zijn die de moeite nemen, buiten beschouwing gelaten dat niet alle documentaires objectief zijn.

En fijn die dierenrechten in Amerika, maar eigenlijk zou je preventief moeten handelen. Op het moment dat dieren in beslag genomen moeten worden en er boetes uitgedeelt moeten worden ben je natuurlijk al te laat. En zouden de dierenrechten in Amerika zoveel verschillen als die van Nederland? Ik ken de verschillen niet en weet ook niet waar het beter geregeld is en waar het beter gehandhaafd wordt.
Afbeelding

Dennie

Berichtdoor GerritH » 21 dec 2011 14:27

Dennie schreef:Vreemd, bijna altijd is iedereen het over eens dat het vervoeren van dieren stress met zich mee brengt voor de dieren. Terwijl de dieren in een circus regelmatig vervoert dienen te worden.

Daarnaast worden dieren zoals olifanten geconditioneerd door middel van haken en elektrische schokken, ook in de zogenaamde 'dure' circussen.

Circussen...zooo 1800...

Overigens is uit onderzoek van het van hall instituut (in opdracht van de dierenbescherming) gebleken dat transport niet het probleem is; de dieren zijn dat goed gewend en het is geen stressfactor van betekenis.
Ook de door jou genoemde trainingsmethoden zijn niet meer in gebruik bij de moderne circussen.
Dat wil niet zeggen dat het verder hosanna is met de omstandigheden. Ik wil echter wel even in herinnering brengen dat bv voor olifanten de circussen veel eerder kweekten dan de dierentuinen. De moeder van Bernhadine is volgens mij geboren uit de collectie Hagenbeck; een circusgroep.

gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Volgende

Keer terug naar Nieuws