31 slangen in beslag genomen in huurwoning in Beringen

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: 31 slangen in beslag genomen in huurwoning in Beringen

Berichtdoor Mardis » 21 okt 2010 12:34

Mischien een oude topic , maar ik wil er op wijzen dat ze voor 1 dier te veel niet zullen komen , alsook heb je er 5 teveel.
Maar er bestaat ook nog een wetgeving van de hoeveelheid zoogdieren dat je hebt , en het aantal bekeken zou dat wel eens voor problemen zorgen.
Natuurlijk weten we het fijne er niet van maar had de persoon in kwestie een vlarem aangevraagd? of zich in orde gezet met de wetgeving?
Geuroverlast gaat veelal niet uit van de slangen ed (of het moet echt slecht zijn , rottende dieren of zo in de terrariums)
ratten en muizen houden is een andere zaak deze moeten echt veel ververst worden van ondergrond is het houtzaagsel of is het andere zaken.
Ook veelal gaat het ook niet over ontsnappen van de reptielen , maar kan zijn van het opzettelijk of niet opzettelijk ontsnappen van voedseldieren.
Kleine zaak wat wij hier voorgehad hebben is in de gebuurte dat een koppel boa's had en een enorme kweek van ratten , koppel gaat uiteen (scheiding) dus de dieren moesten weg.
De boa's waren snel verkocht , maar ze vroeg onmenselijk veel geld van de ratten , ze geraakten niet verkocht , tja ze heeft ze vrijgelaten.

De gebuurte was daar niet echt mee opgezet, ik heb ook bezoek gekregen van de ratten, omdat ik een kleine kweekgroep heb van ratten (zitten in een apparte kamer dit niet direct aan ons huis staat.
Aan onze rattenkorrels was geknabbelt , en we zagen enkele ratten bovenop onze bakken zitten, ik heb ze kunnen pakken en heb ze in apparte bakken gezet en enkele maanden gehouden om te zien dat ze gezond waren, en heb ze daarna gevoederd aan mijn dieren.

In belgie krijg je veelal controle als er klachten binnenkomen van de gebuurte, zeker als het over reptielen gaat , en dan kijken de instanties direct of je een vlarem hebt.

Zoals Kurt zegt zo is normaal de wetgeving.
1.1.2 Dipsochelys dussumieri
Mardis

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1061
Land: België

Re: 31 slangen in beslag genomen in huurwoning in Beringen

Berichtdoor Massis » 22 okt 2010 11:41

Deze dieren zaten naar ik hoor ERG onderkomen. Terraria op kiertjes ter verluchting en dat soort toestanden...
meer info:
http://www.natuurhulpcentrum.be/CMS/ind ... eturnid=58

Vanaf morgen ga ik voor een aantal van deze dieren zorgen, want ik wordt vrijwilliger van het natuurhulpcentrum in opglabbeek, en ik ga voornamelijk elke weekend kijken of de dieren niets te kort komen :-) (door de week zijn er anderen die voor de dieren zorgen uiteraard).

Ze hebben daar redelijk wat terraria staan, die vaak door dit soort acties vol komen te zitten. Het vervelende is dat dieren uit acties als deze niet mogen herplaatst worden tot er in de gerechtelijke zaak een uitspraak is gedaan.

Nog een speciaaltje dat er een tijd geleden zat (weet niet of ze hem nog hebben ) is een Snapper turtle van 35cm SCL :D
Massis

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1128
Land: België

Vorige

Keer terug naar Nieuws