Man bijt hond

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Man bijt hond

Berichtdoor Jazz » 07 apr 2010 09:06

Peter S schreef:@ Jazz: je hebt geen idee waar je over praat, zorg eerst dat je je theorie op orde krijgt voor je bijdehand gaat lopen doen over de vergunningenstelsels.

Beste Peter, heb je mij ergens horen vermelden dat ik de wijsheid in pacht heb dan?

En over dat "bijdehand doen over vergunningstelsels"; Het was slechts een simpel voorbeeld
over hoe ik het graag zou willen zien. Niet alleen bij een slang (zoals in het voorbeeld) maar
bij de aanschaf van welk dier dan ook. Het zou (imho) veel dierenleed voorkomen.

Zoals het nu is kan iedereen bijna elke soort slang kopen, zonder enige controle. Dus ook ik, die
geen flauw benul heeft van slangen en 3 verschillende soorten in een 30x30 bakje wil stoppen,
kan gewoon naar een verkoper gaan en de dieren kopen. Hier een voorbeeldje op Marktplaats.

Dit soort dingen zouden kunnen worden voorkomen als er betere regels voor het houden van dieren zouden komen.
Afbeelding Afbeelding
Jazz

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2598
Land: Nederland

Berichtdoor kenn » 07 apr 2010 09:43

Jazz schreef:Dit soort dingen zouden kunnen worden voorkomen als er betere regels voor het houden van dieren zouden komen.

Ik snap je frustratie, maar betere regels is moeilijk op papier te zetten ;)
Kijk maar naar een simpel voorbeeld van hier op het forum
"afmetingen voor een baardagaambak"
100 meningen, alle 100 verschillend ;)
Doch zijn het allemaal meningen van mensen die het ubergoed menen met hun dier.

Dus vrees ik dat we naar een wereld toegaan waar je op papier voor alles in orde bent... maar al de rest :s

Peter S schreef:als het nodig is dan zeg ik het, ongeacht de consequenties.

Gelijk heb je Peter!
Afbeelding
Toen ik de mens leerde kennen, ben ik het dier meer gaan appreciëren
dus: "eerlijkheid boven vrede"
kenn

Waardering: 1
ID: 1604
Land: België

Berichtdoor Peter S » 07 apr 2010 09:46

Lang niet iedereen koopt zomaar een gifslang hoor.
de debielen die er wel mee wegkomen halen de dieren bij evengrote debioelen die er niets van wetemn, of bij Fransozen, Tschjechen of Slovenen. Want die verkopen alles voor een paar centen, ongeacht aan wie.

Een beetje duitser en zeker hollanders horen je eerst echt wel uit voor je wat mee krijgt.
Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.....
Peter S

ID: 1410

Berichtdoor Jazz » 07 apr 2010 10:23

Peter S schreef:Lang niet iedereen koopt zomaar een gifslang hoor.
de debielen die er wel mee wegkomen halen de dieren bij evengrote debioelen die er niets van wetemn, of bij Fransozen, Tschjechen of Slovenen. Want die verkopen alles voor een paar centen, ongeacht aan wie.

Een beetje duitser en zeker hollanders horen je eerst echt wel uit voor je wat mee krijgt.

Ik denk dat ik ze hier of in duitsland net zo makkelijk meekrijg (als volwassene) als elders
ter wereld. Ik zie er zo al een paar op marktplaats staan waarvan ik 99% zeker ben dat ik ze
gewoon meekrijg als ik de vraagprijs betaal. Je probeert je eigen straatje schoon te houden
door te wijzen naar andere(n) (landen), maar zo werkt het helaas niet helemaal in de echte
wereld. Hier ook een leuk voorbeeld. Wel van een tijd geleden, ik heb echter niet echt zin
oom te gaan 'spitten' in meerdere fora.
Afbeelding Afbeelding
Jazz

Berichtdoor Wonderer » 07 apr 2010 12:12

Peter S schreef:
Wonderer schreef: Zo denk ik aan uitspraken van Boidae, John Dhont, PeterS of Marcel V B die dit soort uitspraken dan weer ongestraft kunnen doen.

OP SF of andere fora ja! hier niet hoor!

ik krijg hier net zo hard waarschuwingen als iedereen, en op SF overigens ook! (al trek ik me daar niets van aan), ik heb inmiddels 3 officiele waarschuwingen achter mijn kiezen op SF hier eentje en ben op verscheidene fora gebanned vanwege ongezouten kritiek op personen.. als het nodig is dan zeg ik het, ongeacht de consequenties.

Dit was trouwens helemaal geen aanval op jou moest dit zo lijken he ;-)
Heb het beste voor met alle genoemde namen want dit zijn echte hobbyisten, al was het wel een goed voorbeeld.

Met vriendelijke groeten,

Seppe
-A wild animal is like a loaded gun, one day it will go off-

Slangen:
1.1 Lamprophis fuliginosus
1.2 Lamprophis fuliginosus ALBINO
1.1 Heterodon nasicus nasicus
2.1 Pituophis melanoleucus sayi Het. alle kleuren v.d. regenboog
2.1 Pituophis melanoleucus sayi ALBINO het. alle kleuren v.d. regenboog
1.1 Lampropeltis getulus californiae high white banana
1.2 Eryx columbrinus loveridgei 100% Het. Albino
1.1 Morelia cheynei
1.1 Morelia cheynei high contrast IVORY
1.1 Elaphe Bimaculata
1.1 Calabaria reinhardtii
Wonderer

ID: 683

Berichtdoor Peter S » 07 apr 2010 13:12

Wonderer schreef:
Dit was trouwens helemaal geen aanval op jou moest dit zo lijken he ;-)

Met vriendelijke groeten,

Seppe

dat begrijp ik.
Peter S

Berichtdoor Peter S » 07 apr 2010 13:17

Jazz schreef: Je probeert je eigen straatje schoon te houden
door te wijzen naar andere(n) (landen), maar zo werkt het helaas niet helemaal in de echte
wereld..

Ik verwijs niet naar andere landen, ik verwijs naar andere aanbieders die toevallig uit een ander land komen.
Gifslangen koop je niet via marktplaats, die koop je op een beurs of bij mensen thuis. en op de beurzen zul je toch echt wel je woordje klaar moeten hebben voordat je van een hollander of een mof iets meekrijgt.

De rest interesser het geen bal wie je bent en wat je doet, als je maar geld inlevert.
(overigens zijn er ook een drietal (ongeveer) nederlandse aanbieders die deze praktijken er op na houden)
De DGl is al jaren bezig met regelgeving en regulering te ontwikelen voor de beurzen.. in weze is alles klaar, maar de organisatoren willen er gek genoeg niet aan, want strakkere regels voor de aankoop en verkoop van de dieren betekent minder kopers en dat willen ze niet.
In Hamm hebben ze 1 keer GEEn gifslangenruimte gehad.. en dat hebben ze geweten.. de volgende beurs was alles gewoon weer bij het oude.
Peter S

Berichtdoor Jazz » 07 apr 2010 13:56

Peter S schreef:
Jazz schreef: Je probeert je eigen straatje schoon te houden
wereld..

Ik verwijs niet naar andere landen, ik verwijs naar andere aanbieders die toevallig uit een ander land komen.

Verkeerde verwoording van me, maar stelling blijft hetzelfde.

Gifslangen koop je niet via marktplaats, die koop je op een beurs of bij mensen thuis. en op de beurzen zul je toch echt wel je woordje klaar moeten hebben voordat je van een hollander of een mof iets meekrijgt.

Ik ben een vlotte prater en ik weet zeker dat ik bij 9 v/d 10 verkopers een gifslang meekrijg
als ik me even een minuut of 10 inlees in de benodigde leefonstandigheden en dergelijke.
Niet dat ik dat ooit zou doen, maar zoals ik er ben zijn er velen.

En dat is nou juist waar ik op doel. Met een regelgeving (vergunningen etc) kan een verkoper
me om mijn vergunning vragen bij aankoop en zal hij/zij me geen (gif)slang meegeven als ik de
benodigde papieren niet in bezit heb, ook al plak er en een mooi en onderbouwd praatje aan.

Zie het als met de wapenvergunningen. Kom in een wapenwinkel in Nederland en je krijgt in
99.99% van de gevallen geen vuurwapen mee als je je legitimatie en vergunning niet kan
overhandigen. Een vergunninghouder wordt ook eerst gecontroleerd op bergruimte (etc)
en kan altijd onaangekondigd een controleur aan de deur krijgen. De verkoper zijn geen
celstraf willen riskeren (en/of zijn zaak willen kwijtraken) door van deze regelgeving af
te wijken. Mijns inziens zouden we ook zoiets moeten hebben voor dit soort dieren.
(niet letterlijk een wapenvergunning natuurlijk, maar dat snap je zelf ook wel)

Ach Peter, we kunnen hier uren over doorgaan maar ik denk dat we het over de globale
hoofdzaak wel met elkaar eens zijn. Er zouden gewoon strikte(re) regels voor moeten zijn.
Afbeelding Afbeelding
Jazz

Berichtdoor Peter S » 07 apr 2010 14:14

Jazz schreef:Ach Peter, we kunnen hier uren over doorgaan maar ik denk dat we het over de globale
hoofdzaak wel met elkaar eens zijn. Er zouden gewoon strikte(re) regels voor moeten zijn.

ja, maar dan moet jij niet gaan lopen beweren dat ik mijn eigen straatje schoon wil houden, want daarmee impliceer je wel dat ik mee zou werken aan dergelijke praktijken die jij schetst en dat is niet zo.
Peter S

Berichtdoor Jazz » 07 apr 2010 14:22

Peter S schreef:
Jazz schreef:Ach Peter, we kunnen hier uren over doorgaan maar ik denk dat we het over de globale

ja, maar dan moet jij niet gaan lopen beweren dat ik mijn eigen straatje schoon wil houden, want daarmee impliceer je wel dat ik mee zou werken aan dergelijke praktijken die jij schetst en dat is niet zo.

..en dat was absoluut niet op die manier bedoeld!

Mijn oprechte excuses hiervoor.
Afbeelding Afbeelding
Jazz

Berichtdoor Peter S » 07 apr 2010 22:58

Jazz schreef:..en dat was absoluut niet op die manier bedoeld!

Mijn oprechte excuses hiervoor.

No probs.. snap ik.

Voor verdere discussie beni k op SF te vinden.. ik ben hier wel klaar als moderators at random berichten gaan lopen verwijderen.
Peter S

Berichtdoor Animalia » 08 apr 2010 02:40

Aangezien ik de bewuste persoon was waar het over ging heb ik verdere reactie op SF gegeven. Om niet alles dubbel te moeten posten.

Voor mensen die mij hier slecht hebben zitten maken zonder verder na te denken en doen alsof ik het slecht met mijn dieren voor heb heel hartelijk bedankt. Aangezien er een paar tussen zitten die jaloers zijn dat ik mijn droom van een winkel waar maak. Mensen die mij kennen weten immers beter. Mensen die mij willen leren kennen zijn hier altijd welkom voor een gezellige babbel zoals ik al eerder op SF heb gezegd.
Animalia

ID: 1884

Berichtdoor kenn » 08 apr 2010 12:42

Grappig dat je nu ineens de open persoon bent, die wilt praten..
Terwijl er meerdere (waaronder mezelf) je geconfronteerd met onze mening, en wat deed je?
Doen alsof je neus bloedt..

Jaloers op een kelder waar dieren in faunaboxjes zitten?
Of op die container met ratten?

Neen dank je, Raf ;)
Afbeelding
kenn

Berichtdoor Animalia » 08 apr 2010 12:54

Je hebt altijd mogen praten Kenn maar met jou viel niet te praten omdat je denkt dat enkel jou mening de juiste is. Je hebt een beeld en denkt dat heel de wereld dit beeld moet volgen.

Ik heb je hier voor de rest ook niet meer gezien om te praten over zaken of ergens anders ook niet zie enkel maar dreigementen en hoor je enkel maar zeggen dat ik dieren verkoop voor het geld. Ik kweek zelfs niet met mijn reptielen jij daarentegen wel.

Je hebt ook de uitleg gehad waarom de slangen toen zo zaten. Maar aangezien je al sindsdien hier niet meer bent geweest kun je ook geen veranderingen meer gezien hebben. Dus voor je mensen slecht gaat maken kijk je beter eerst eens naar jezelf en discusieer je dan verder.
Animalia

ID: 1884

Berichtdoor kenn » 08 apr 2010 13:27

Animalia schreef: Ik kweek zelfs niet met mijn reptielen jij daarentegen wel.

Nope, geen kweek van reptielen gehad sinds 2007 ;)

Animalia schreef:Dus voor je mensen slecht gaat maken kijk je beter eerst eens naar jezelf en discusieer je dan verder.

Check en baard moet geschoren worden, inderdaad.
Mensen slecht maken? Ikke?
Even denken, een beschrijving geven van wat ik zag op je verjaardag, en hoe je deed op je forum, is dat slecht maken?

Maar goed, ik vrees een beetje dat dit beter in levende lijve wordt uit gepraat ...
Niet?

met zeer vriendelijke groeten
Kenn
Afbeelding
kenn

Vorige