Peter S schreef:Jazz schreef: Je probeert je eigen straatje schoon te houden
door te wijzen naar andere(n) (landen), maar zo werkt het helaas niet helemaal in de echte
wereld..
Ik verwijs niet naar andere landen, ik verwijs naar andere aanbieders die toevallig uit een ander land komen.
Verkeerde verwoording van me, maar stelling blijft hetzelfde.
Gifslangen koop je niet via marktplaats, die koop je op een beurs of bij mensen thuis. en op de beurzen zul je toch echt wel je woordje klaar moeten hebben voordat je van een hollander of een mof iets meekrijgt.
Ik ben een vlotte prater en ik weet zeker dat ik bij 9 v/d 10 verkopers een gifslang meekrijg
als ik me even een minuut of 10 inlees in de benodigde leefonstandigheden en dergelijke.
Niet dat ik dat ooit zou doen, maar zoals ik er ben zijn er velen.
En dat is nou juist waar ik op doel. Met een regelgeving (vergunningen etc) kan een verkoper
me om mijn vergunning vragen bij aankoop en zal hij/zij me geen (gif)slang meegeven als ik de
benodigde papieren niet in bezit heb, ook al plak er en een mooi en onderbouwd praatje aan.
Zie het als met de wapenvergunningen. Kom in een wapenwinkel in Nederland en je krijgt in
99.99% van de gevallen geen vuurwapen mee als je je legitimatie en vergunning niet kan
overhandigen. Een vergunninghouder wordt ook eerst gecontroleerd op bergruimte (etc)
en kan altijd onaangekondigd een controleur aan de deur krijgen. De verkoper zijn geen
celstraf willen riskeren (en/of zijn zaak willen kwijtraken) door van deze regelgeving af
te wijken. Mijns inziens zouden we ook zoiets moeten hebben voor dit soort dieren.
(niet letterlijk een wapenvergunning natuurlijk, maar dat snap je zelf ook wel)
Ach Peter, we kunnen hier uren over doorgaan maar ik denk dat we het over de globale
hoofdzaak wel met elkaar eens zijn. Er zouden gewoon strikte(re) regels voor moeten zijn.