Evert schreef:Het is echter geen misdrijf. Een misdrijf is een strafbaar feit waar 4 jaar of meer gevangenisstraf op gesteld is met enkele met name genoemde uitzonderingen waarbij de strafmaat lager dan 4 jaar is. Dit slangen incident valt daar simpelweg niet onder. Tekst en uitleg heb ik daarover wat dagen geleden op het reptielenforum geplaatst. Alles is terug te vinden onder de algemene bepalingen van het strafrecht.
Evert schreef:Het is echter geen misdrijf. Een misdrijf is een strafbaar feit waar 4 jaar of meer gevangenisstraf op gesteld is met enkele met name genoemde uitzonderingen waarbij de strafmaat lager dan 4 jaar is. Dit slangen incident valt daar simpelweg niet onder. Tekst en uitleg heb ik daarover wat dagen geleden op het reptielenforum geplaatst. Alles is terug te vinden onder de algemene bepalingen van het strafrecht.
Danny schreef:Vanavond Fobiac kijken hé!
Gaat over angst voor dieren.
Volgens mij komen er vooral reptielen in voor.
theo schreef:Evert schreef:Het is echter geen misdrijf. Een misdrijf is een strafbaar feit waar 4 jaar of meer gevangenisstraf op gesteld is met enkele met name genoemde uitzonderingen waarbij de strafmaat lager dan 4 jaar is. Dit slangen incident valt daar simpelweg niet onder. Tekst en uitleg heb ik daarover wat dagen geleden op het reptielenforum geplaatst. Alles is terug te vinden onder de algemene bepalingen van het strafrecht.
Niet geheel waar
Weet dat in het WVW een aantal zaken zoals het rijden zonder geldig rijbewijs, het doorrijden na een aanrijding en zo nog een paar aangemerkt zijn als een misdrijf en afgehandeld worden door een rechter terwijl de minimum straf slechts een geldboete is.
Indien het doden van een beschermd dier in de flora en faunawet gezien wordt als een misdrijf ongeacht de minimum straf wordt dit overgenomen in het genoemde artikel van het strafrecht.
Olmo schreef:ok ik hoop dat dit in het Nederlands recht hetzelfde is:
je hebt 3 soorten misdrijven:
1: misdaden: een misdrijf strafbaar met criminele straf:
opsluiting: 5 jaar tot levenslang
2: wanbedrijven: een misdrijf strafbaar met correctionele straffen
opsluiting: 1-7 dagen en geldboete/werkstraf
3: overtredingen: een misdrijf strafbaar met politiestraf
opsluiting: 8dagen tot 5 jaar + geldboete/werkstraf
dus voor je zegt dat het geen misdrijf is, moet je nagaan of het niet voldoet aan de voorwaarden van een criminele straf, correctionele straf of politiestraf
(in België is een misdrijf dus niet zo makkelijk te verklaren als jij aangeeft Evert)
Als iemand kan bevestigen dat dit naar Nederlands recht hetzelfde is, zou dat fijn zijn.
theo schreef:Danny schreef:Vanavond Fobiac kijken hé!
Gaat over angst voor dieren.
Volgens mij komen er vooral reptielen in voor.
Ja ga er ook nog ervoor zorgen dat zo'n programma langher kan blijven bestaan.
boycotten dergelijke programma's.
Olmo schreef:hoe werkt dat dan bij jullie?
Gebruikers op dit forum: Proganochelys en 101 gasten