lange Frans martelt slang

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: lange Frans martelt slang

Berichtdoor fransje1984 » 18 nov 2009 17:11

MFR schreef:
fransje1984 schreef:hmzz ik vind het zelf ook geen leuke video
maar het staat wel dat er in zulke landen niks anders gebeurt dan dierenmishandellen
alleen al om het feit dat het daar cultuuruittingen zijn

maar zo gebeurt dit ook in nederland
zo worden er ook koeien kippen en varkens gefokt om ze vervolgens dood te maken zodat het nederlandse volk ze kan opeten

waarom een mens kan toch ook zxonder vlees leven ?

zo heeft ieder land iets

en dat dit getoond word op tv vind ik wat anders
dat is nergens voor nodig wij weten wel dat die rare wantoestanden gebeuren in de wereld

cultuuruitting

ik neem aan dat die koeien enz in nederland eerst dood zijn voordat er in ze gesneden word en gevilt enzovoorts ????

mij mening:

jah die koeienb worden eerst gedood voor ze gevilt worden jah
heb je ooit wel eens gezien hoe dat gebeurt?

een stroomstoot op het voorhoofd van de koe
direct hersendood zoals het zegt hersen dood maar geloof mij die koeien kreperen nog na hoor als ze plat gaan

vind ik persoonlijk ook niet normaal maar geen enkel beest is direct dood als het gedood word

maar zoals ik al zei om dit te tonen op trv vind ik een beetje ver gaan
terrarium klaar!!!!
nu zoekend naar halsjes
fransje1984

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1675
Land: Nederland

Berichtdoor theo » 18 nov 2009 19:06

fransje1984 schreef:
MFR schreef:
fransje1984 schreef:hmzz ik vind het zelf ook geen leuke video
maar het staat wel dat er in zulke landen niks anders gebeurt dan dierenmishandellen
alleen al om het feit dat het daar cultuuruittingen zijn

maar zo gebeurt dit ook in nederland
zo worden er ook koeien kippen en varkens gefokt om ze vervolgens dood te maken zodat het nederlandse volk ze kan opeten

waarom een mens kan toch ook zxonder vlees leven ?

zo heeft ieder land iets

en dat dit getoond word op tv vind ik wat anders
dat is nergens voor nodig wij weten wel dat die rare wantoestanden gebeuren in de wereld

cultuuruitting

ik neem aan dat die koeien enz in nederland eerst dood zijn voordat er in ze gesneden word en gevilt enzovoorts ????

mij mening:

jah die koeienb worden eerst gedood voor ze gevilt worden jah

direct hersendood zoals het zegt hersen dood maar geloof mij die koeien kreperen nog na hoor als ze plat gaan

vind ik persoonlijk ook niet normaal maar geen enkel beest is direct dood als het gedood word

Even een paar dagen als slager gaan werken dan weet je dat je nu grote onzin aan het neerzetten bent.

Als je een koe wilt verdoven met elektra heb je wel een zodanig hoog voltage nodig dat het zelfs gevaarlijk is voor diegene die het toe moeten dienen, leer isoleert ook al is het nog niet bewerkt, een koe worden verdoofd door een pen direct in zijn hersenen te schieten en schiet niet mis of je hebt een dolle koe die mensen dood in het slachthok, het doden gebeurt door het dier leeg te laten bloeden (ook een varken).
theo

Waardering: 2
Heeft bedankt: 6
ID: 143

Berichtdoor Olmo » 18 nov 2009 19:42

GerritH schreef:Zijn er hier mensen (bv met een rechtenopleiding) die weten hoe we hiertegen aangifte kunnen doen en dat ook willen doen.
het is een Nederlander het is voor een Nederlands TV programma dus het zou best wel eens strafbaar kunnen zijn, maar daar weet ik niet genoeg van deze materie af.

Gerrit

Ik ben bezig aan mijn rechtenopleiding... Maar ik doe dit in België en tjah de Nederlandse wetgeving is anders.
Wat ik wel kan meegeven:
Je kan je rechtsregels van Nederland niet gebruiken om op te treden tegen het land in kwestie. Elk land berechtigt volgens zijn eigen wetgeving, maar misschien is er wel iets te vinden in het internationaal recht. Dit is namelijk een soort van overkoepelende rechtsinstantie, bovaan de normenhiërarchie. Maar dan moet je ook al beginnen met het inschakelen van internationale gerechtshoven e.d.

Wat je in Nederland kan doen tegen dat programma... niets lijkt me. bv docu's over prostitutie worden toch ook nog steeds uitgezonden?

En in het land zelf zal er weinig aan gedaan worden, omdat het stropen van slangen een bron van inkomsten is voor de "kleine man". Bovendien wordt het (als ik het goed zie) bij de mensen thuis gedaan, ergens in een dorpje. De staat zit daar behoorlijk weinig mee in.
Bovendien weet ik niet of dat land een soor van quota heeft over het aantal dieren dat ze mogen vellen/doden.

Het meest logische is dat je het probeert via een of andere dierenrechtenorganisatie.

Maar als je er écht wat mee wil doen, zou ik eens een Nederlandse jurist hiervoor aanspreken... Ik studeer het Belgisch recht en zit nog maar in mijn 2e jaar, dus mijn kennis in casu is nog erg minimaal.

Veel succes!
Olmo

Waardering: 1
ID: 1289
Land: België

Berichtdoor Jan Paul » 19 nov 2009 01:05

Ik ben even wat kleine maar in dit verhaal grote dingen aan het uitzoeken, ik kom hier morgen op terug Gerrit ;-) Ik denk dat hier wel degelijk overtredingen begaan zijn....
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
ID: 1946

Berichtdoor Jan Paul » 19 nov 2009 01:14

O ja, Naja naja heeft beschermde status in land van herkomst, punt 1.

Jan Paul

Berichtdoor Jan Paul » 19 nov 2009 11:20

http://frans-officieel.hyves.nl/blog/28 ... tiek/n5k4/

Voor de mensen die hun mening over Frans kwijt willen ;-)

Jan Paul

Berichtdoor Tommie » 19 nov 2009 18:29

Ik zal ook nog even mijn mening geven...

Het is allemaal ontzettend zielig enzo maar dit is een andere cultuur die wij nooit zullen snappen.
Dat lange Frans daar aan mee doet, tja hij werkt voor de televisie en dan zijn er dingen die je moet doen die tegen je principes ingaan (had niet het idee dat ie het leuk vond om te doen).
Maargoed je hebt natuurlijk alijd een keus, ikzelf (en waarschijnlijk alle leden van dit forum) zal dit nooit goedkeuren, maar ik kan wel relativeren dat dit een andere cultuur is en dat er landen zijn waar dit soort praktijken de normaalste zaak van de wereld zijn.

Er zijn hier veel mensen die iets willen doen tegen deze actie van Frans, waarschijnlijk om de wereld te verbeteren ofzo...
Maar is het niet veel haalbaarder om je in te zetten tegen wantoestanden in ons eigen land.
In Nederland en Belgie zijn ook nog steeds kippenfokkers en hondenfokkers die zich absoluut niet aan de regels houden.
Overal zijn nog plekken waar dieren mishandeld worden, net als die slang of misschien nog erger...
Ik vraag mij af of je je niet beter daar op kan richten en echt een verschil kan maken, dan dat je achter een BNner aangaat die op een bepaalde manier een andere cultuur laar zien...

Maargoed dit is mijn mening, of iedereen het daar mee eens is betwijfel ik.

Gr
Tommie

ID: 1838

Berichtdoor theo » 20 nov 2009 06:34

Tommie schreef:Ik zal ook nog even mijn mening geven...

Het is allemaal ontzettend zielig enzo maar dit is een andere cultuur die wij nooit zullen snappen.
Dat lange Frans daar aan mee doet, tja hij werkt voor de televisie en dan zijn er dingen die je moet doen die tegen je principes ingaan (had niet het idee dat ie het leuk vond om te doen).
Maargoed je hebt natuurlijk alijd een keus, ikzelf (en waarschijnlijk alle leden van dit forum) zal dit nooit goedkeuren, maar ik kan wel relativeren dat dit een andere cultuur is en dat er landen zijn waar dit soort praktijken de normaalste zaak van de wereld zijn.

Er zijn hier veel mensen die iets willen doen tegen deze actie van Frans, waarschijnlijk om de wereld te verbeteren ofzo...
Maar is het niet veel haalbaarder om je in te zetten tegen wantoestanden in ons eigen land.
In Nederland en Belgie zijn ook nog steeds kippenfokkers en hondenfokkers die zich absoluut niet aan de regels houden.
Overal zijn nog plekken waar dieren mishandeld worden, net als die slang of misschien nog erger...
Ik vraag mij af of je je niet beter daar op kan richten en echt een verschil kan maken, dan dat je achter een BNner aangaat die op een bepaalde manier een andere cultuur laar zien...

Maargoed dit is mijn mening, of iedereen het daar mee eens is betwijfel ik.

Gr

Onzin

Binnen het moslim extremist is cultuur dat tegenstanders uit de weg geruimd moeten worden en een oorlog uitgevochten moet worden met de ongelovige, wordt zelfs beloond met 70maagden.

Tijdens het bestuur door de NAZIpartij was het de cultuur om een bepaalde bevolkingsgroepen uit te moorden.

Dit zijn twee voorbeelden van andere culturen die wereldwijd worden afgekeurd, een cultuur mag nooit een excuus zijn, zeker wat die lange l*l betreft, hij is Nederlander dus is het zeker niet zijn cultuur, of hij het nu fijn vindt of niet,

Wat betreft de overige Nederlanders die hun dieren niet houden zoals voorgeschreven in de flora en faunawet krijgen vanzelf een bezoek van het AID of het LID als die weten om wie het gaat, dus die opmerking raakt ook kant noch wal.
theo

Berichtdoor medusa1966 » 20 nov 2009 14:21

je moet die slappe zak(lange frans)zelf strippen met een broodmes,kijk hoe hij dat vind,gore zieke beep beep beep :evil:
1.2 boa c.i poss het kahl albino
1.1 boa c.i costa rica
1.1 boa c.i dh ghost (gee line)
1.0 boa c.i salmon
1.1 boa c.i wildkleur
0.1 boa c.i striped
2.2 python regius
medusa1966

ID: 1861

Berichtdoor Tommie » 20 nov 2009 16:53

theo schreef:Onzin

Binnen het moslim extremist is cultuur dat tegenstanders uit de weg geruimd moeten worden en een oorlog uitgevochten moet worden met de ongelovige, wordt zelfs beloond met 70maagden.

Tijdens het bestuur door de NAZIpartij was het de cultuur om een bepaalde bevolkingsgroepen uit te moorden.

Dit zijn twee voorbeelden van andere culturen die wereldwijd worden afgekeurd, een cultuur mag nooit een excuus zijn, zeker wat die lange l*l betreft, hij is Nederlander dus is het zeker niet zijn cultuur, of hij het nu fijn vindt of niet,

Wat betreft de overige Nederlanders die hun dieren niet houden zoals voorgeschreven in de flora en faunawet krijgen vanzelf een bezoek van het AID of het LID als die weten om wie het gaat, dus die opmerking raakt ook kant noch wal.

Ik praat het ook echt niet goed.
Vraag me alleen af hoeveel zin het heeft om hier heel veel energie in te stoppen, waar ik daarintegen wel denk dat je dichter bij huis iets kan veranderen...

Maargoed vind wat je wil vinden, ik vind het echt zielig voor de slang maar om om me daar over op te winden, nee.
Dan steek ik liever mijn energie in zaken waarbij ik wel het verschil kan maken...
Tommie

Berichtdoor theo » 20 nov 2009 16:59

Tommie schreef:
theo schreef:Onzin

Ik praat het ook echt niet goed.
Vraag me alleen af hoeveel zin het heeft om hier heel veel energie in te stoppen, waar ik daarintegen wel denk dat je dichter bij huis iets kan veranderen...

Hoeveel dichter bij huis wil je dan beginnen?

Dacht toch zeker dat zowel Veronica als die Lange Nederlands zijn.

En als je dit al laat lopen is er niets waar je voor hoeft te strijden.
theo

Berichtdoor Tommie » 20 nov 2009 20:23

Je zou het kunnen proberen maar als je veronica en lange frans aanpakt worden er echt niet minder slangen op die manier gemarteld, das meer wat ik bedoelde.
Ik denk niet dat het heel veel zin heeft...
Voorbeelden als mensen die verwaarloosde dieren weghalen en oplappen vind ik meer betekenen...

Wel weet ik dat Herman den Blijker ooit een keer op in een ander land met schildpadden die bedreigd zijn heeft gekookt en daar is toen een rechtzaak tegen geweest, wat de uitslag was weet ik niet...

Nogmaals: Ik vind het ook vreselijk wat daar gebeurt.
Tommie

Berichtdoor Olmo » 20 nov 2009 20:29

Tommie schreef:Wel weet ik dat Herman den Blijker ooit een keer op in een ander land met schildpadden die bedreigd zijn heeft gekookt en daar is toen een rechtzaak tegen geweest, wat de uitslag was weet ik niet...

ja maar dat is dus anders... Bedreigde dieren zijn (dacht ik?) internationaal erkend, dus vandaar dat je er makkelijker iets tegen kan beginnen.
Olmo

Waardering: 1
ID: 1289
Land: België

Berichtdoor Desmodue » 20 nov 2009 22:33

fransje1984 schreef:jah die koeienb worden eerst gedood voor ze gevilt worden jah

theo schreef:

Even een paar dagen als slager gaan werken dan weet je dat je nu grote onzin aan het neerzetten bent.

Als je een koe wilt verdoven met elektra heb je wel een zodanig hoog voltage nodig dat het zelfs gevaarlijk is voor diegene die het toe moeten dienen, leer isoleert ook al is het nog niet bewerkt, een koe worden verdoofd door een pen direct in zijn hersenen te schieten en schiet niet mis of je hebt een dolle koe die mensen dood in het slachthok, het doden gebeurt door het dier leeg te laten bloeden (ook een varken).

Correct, ik ben vele malen in slachthuizen geweest inverband mijn vorige werk en helaas dingen gezien die ik niet wou :cry: Een stroomstoot bij een koe???? Ik ga volledig met Theo mee, Het gebeurt met een pen en werkt zeer effectief zonder te lijden. Dit gebeurt bij al het grote vee zo tegenwoordig, althans in Nederland wel.. Kippen gaan met de kop door een stroombad, maar wat jij zegt gaat helemaal nergens over :?

Wat Frans betreft, trieste zaak!
Afbeelding
Desmodue
Verbannen

ID: 941

Berichtdoor theo » 23 nov 2009 06:59

Gerrit er is een klein lichtpuntje;

Als op een in Thailand door een Nederlander begaan feit zowel in Thailand als in Nederland straf staat en in Nederland als misdrijf wordt aangemerkt, kan hier in Nederland voor worden vervolgd (art. 5 lid 1 sub 2 Sr).

Het maakt hierbij niet uit of het Thaise OM van plan is om op te treden.

Gaat om het strafrecht.
theo

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws