GerritH schreef:Je hebt twee effecten;
1 Door de opwarming kunnen dieren binnen de limiet van de zuurstofinname groter worden; en dat gebeurd ook.
Om echt enorm te worden is echter of een ander longssyteem of een hogere O2 concentratie nodig; dus een beetje groei gaat goed.
Gerrit
Ik weet, maar was gewoon even een simpele vorm van krom denken

Uiteindelijk zal het niet eens zover komen, hoe groter een bevolkingsdichtheid word hoe groter de bom ook word. Dus de kans dat wij mensen in een relatief dichtbevolkte wereld kunnen overleven voor nog een aantal duizenden jaren is behoorlijk klein te noemen. Daarbij zijn mensen veel te wraaklustig, is er teveel kennis dus de kans dat er eens een idioot opstaat met de meest vreselijke cocktail die hij loslaat voor het uitroeien van ons ras is ook vrij groot.
Nee ik zie de gedachte van grote reptielen ook nog wel ontstaan, maar dat is wel zonder onze aanwezigheid of dit in het minimale. Gelukkig zal dit in zoverre ik nu weet mijn tijd nog duren

We gaan het zien, heel moeilijk te voorspellen natuurlijk... De kans dat we iets nalaten dit te gaan worden is al zeer klein dus wat dit betreft.. Sowieso zie ik deze evolutie niet zo snel ontstaan kijkende naar de afgelopen honderd jaar, wel een geheel nieuwe.