Dierenzaak opgescheept met krokodillen (video)

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Dierenzaak opgescheept met krokodillen (video)

Berichtdoor DarkDevil » 19 nov 2012 15:27

rotweiller schreef:2de dat de verkopers in kwestie zelf eens correct oordelen of deze al dan niet geschikt is om het te houden en niet enkel op winstbejag uit zijn

en wij leven in een utoptie waar mensen geen geld hoeven te verdienen om te kunnen leven.....
DarkDevil

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Land: Nederland

Berichtdoor rotweiller » 19 nov 2012 15:55

hallo ,

iedereen heeft de nood om zen boterham te verdienen , enkel lijkt het me duidelijk dat sommige personen echt niet geschikt zijn om zulke reptielen te huisvesten
een kaaiman is echt geen baardagaampje

wil hiermede zeggen dat er meerdere , reptielen houden en ermee willen kweken, om zoveel mogelijk geld aan over te houden
denk dat uzelf het besef wel heeft dat de aankoop van een reptiel meestal vanzelf gaat , de ideale huisvesting is meestal wel wat anders

kijk op diverse verkoopsites en iedereen zal merken dat de meeste zo snel mogelijk er van af willen tegen elk ernstig bod en enkelingen een goed thuis prefileren boven het geld

heb hier zelf ook meerdere reptielen en ben van mening kweekt het ok ,kweekt het niet hetzij zo
en zal ikzelf wel beslissen of ik de koper in kwestie bekwaam vind om een reptiel te houden

tevens lijkt het me ook als men sommige reptielen waaronder krokodilachtigen , en andere , aan bepaalde voorwaarden zou verhandelen ( welke ??? ) beter zou zijn voor de hobby
en er MISSCHIEN wat minder negatieve dingen te horen en lezen zijn

dit is mijn mening en niet van iedereen

mvg
diverse reptielen
slangen ,varanen , leguanen , ea
rotweiller

Waardering: 0
ID: 5678
Land: België

Berichtdoor loefah » 19 nov 2012 17:35

Tuurlijk wil elke hobbyist zien dat elke reptielenhouder zijn diertjes op de juiste manier houd en goed verzorgd, waarschijnlijk de mensen die in een dierenspeciaal zaak werken ook, anders ga je niet met dieren werken. Alleen blijft het belangerijker voor die mensen dat er geld word verdient. Jij als hobby kweker @Rotweiler, doet het niet voor het geld maar puur omdat je jouw diertjes fascinerend vindt, en leuk vind om het mee bezig te zijn.

Ik snap jouw mening ook volkomen hoor, alleen is het een beetje makkelijk praten voor iemand die er niet van afhankelijk is.

Leuk idee om een aantal reptielen onder voorwaarden te willen verhandelen, maar waar trek je de lijn? en wie stelt ze op? En voor wie/wat stel je de regels op?
Je kan de voorwaarden wel opstellen voor dieren zoals de krokodilachtigen, maar is het niet even zielig als een baardagaam in een veel te kleine bak zonder uv-lampen opgesloten zit?
loefah

Waardering: 2
ID: 7173

Berichtdoor DarkDevil » 19 nov 2012 18:41

Alles reguleren en vergunningen werken vanaf nu. Als je een beurs afloopt laten zien dat je de papieren voor alle dieren hebt en als je de winkel uitloopt idem. Zo ook elke kweek registreren. Dit kun je dan gewoon in de kosten van het dier stoppen.

En als we nu eens beginnen met de minima en kennis van duitsland over te nemen en niet bij dat asociale nederlandse gedrag blijven haken zijn we al een heen eind.
DarkDevil

Berichtdoor loefah » 19 nov 2012 18:54

Dat zou een hoop veranderen inderdaad, maar lang niet alles. En denk ook eerlijkgezegd niet dat dit ooit gerealiseerd zal worden.

Wat ook kan, nooit gaat gebeuren en over het algemeen niets uit zou halen is voor elk dier wat in nederland verkocht mag worden een caresheet maken en winkels verplichten dit bij verkoop mee te leveren, of gewoon op te hangen op het terrarium waar het diertje in zit. En dat de caresheets gemaakt worden door "experts"
loefah

Berichtdoor DarkDevil » 19 nov 2012 19:03

loefah schreef:Dat zou een hoop veranderen inderdaad, maar lang niet alles. En denk ook eerlijkgezegd niet dat dit ooit gerealiseerd zal worden.

Wat ook kan, nooit gaat gebeuren en over het algemeen niets uit zou halen is voor elk dier wat in nederland verkocht mag worden een caresheet maken en winkels verplichten dit bij verkoop mee te leveren, of gewoon op te hangen op het terrarium waar het diertje in zit. En dat de caresheets gemaakt worden door "experts"

Er is te veel discussie over wat de perfecte caresheet is daarnaast kunnen de inzichten in de tijd veranderen. Dus is geen handige methode.

Om iets te veranderen moet de hele hobby over de kop en moet er regulering komen maar niet in de geest van we verbieden alles.....
Als er iets van regelgeving komt dan moet het een negatieflijst worden. Of dingen zoals u mag een croc houden als u zo en zo groot tot uw beschikking hebt zoveel financiele kracht en dit en dat en zus en zo en dan een inspectie voor het dier arriveert en dan bijvoorbeeld halfjaarlijks en daar dan zelf voor opdraaien bijv. Dan neemt het aantal dieren wel af. Dan kun je echte risicodieren zo helemaal reguleren naar de echte liefhebber en dierentuinen etc en de dieren die geen directe risicos vormen voor mens, dier en inheemse flora en fauna (vervalsing ervan) kunnen dan onder een lichtere regelgeving vallen door bij wijze van een registratieplicht zoals alle dieren aan het einde van een beurs etc.

EDIT: het is groot en klinkt onuitvoerbaar maar het is altijd beter dan bezopen positieflijsten en alles verbieden. Als niemand alternatieven bied dan is dat het enige wat ze kennen en dan gaan ze dat natuurlijk doen (lekker alles de illegaliteit in helpen)
DarkDevil

Berichtdoor steve01 » 19 nov 2012 19:08

Belachelijk vind ik dit!
Ik vind ook dat een soort van verplichte cursus moet komen als je dit soort dieren wil houden.

Ik heb regelmatig contact met de gene die terra den haag organiseert.
Ik zal het met hem er is over kunnen hebben krokodillen varens en gifslangen verboden zijn.
Het is niet de grootste beurs maar het beging is er.
Wat vinden Julie hier van?
www.reptiNatura.nl voor een leuke beurs!
steve01

ID: 6141

Berichtdoor loefah » 19 nov 2012 19:20

@Darkdevil: ik vind het absoluut geen verkeerd idee, maar het is inderdaad behoorlijk groot. Wel uit te voeren maar dan moeten heel veel mensen/instanties mee werken, zie dat maar voor elkaar te krijgen.

Ook bestaat de perfecte caresheet niet, iedereen heeft er een andere mening over, maar het kan wel als richtlijn gebruikt worden. Denk dat er heel wat mensen zijn die wel goede bedoelingen hebben bij hun huisdier maar gewoon niet weten hoe of wat dus zou een caresheet die in de dierenwinkel aanwezig is een goede richtlijn kunnen zijn. Weet zelf ook wel dat meer dan de helft zich er waarschijnlijk toch niet aan houd omdat het in hun ogen goedkoper kan, maar de mensen die goed willen doen hebben er misschien wel wat aan.
loefah

Berichtdoor DarkDevil » 19 nov 2012 19:33

steve01 schreef:Belachelijk vind ik dit!
Ik vind ook dat een soort van verplichte cursus moet komen als je dit soort dieren wil houden.

Ik heb regelmatig contact met de gene die terra den haag organiseert.
Ik zal het met hem er is over kunnen hebben krokodillen varens en gifslangen verboden zijn.
Het is niet de grootste beurs maar het beging is er.
Wat vinden Julie hier van?

Hoezo moeten varens (de plantjes (LOL)) verboden worden? Ik denk dat je alleen de echt extreem grote soorten als varanus salvator etc. Bedoelt? Ten minste dat mag ik hopen.

En verboden leveren nooit iets op dat is echt heel kortzichtig om te denken ook op houten buiten de gifslangen kamer zijn gifslangen...
Je kunt beter reguleren. Verbieden is NOOIT de oplossing!
DarkDevil

Berichtdoor Gekkoszijnleuk » 19 nov 2012 20:09

Verbieden is niet de oplossing (in opvangcentra zitten ze vaak nog slechter dan bij de gemiddelde hobbyist).

Het hoeft ook niet verboden te worden, maar de import (voorlopig) opheffen tot de huisloze dieren fatsoenlijk kunnen worden opgevangen.
En een opvangcentra kunnen ze best professioneel maken, als ze daar serieus mee aan de slag gaan lijkt mij.

Verder misschien wel een idee om een goed programma over het houden van exotische dieren op TV uit te brengen.
Gekkoszijnleuk

ID: 5693

Berichtdoor SybeT » 19 nov 2012 20:18

Een programma op tv is praktisch altijd commercieel, en zal dus gaan voor kijkcijfers, niet voor de dieren. Hooguit bij animal planet dat er een werkelijk informatief programma komt.

Import opheffen is ook haast onmogelijk, gezien dan Duitsland, België en Nederland allen hetzelfde moeten doen (en eigenlijk nog meer landen). Plus, dieren kunnen als farmbred meestal toch wel legaal het land inkomen. Ik denk dat het probleem bij deze dieren is, dat ze in (te) grote aantallen zijn en worden ingevoerd, waardoor de prijs zo laag blijft dat het nog "aantrekkelijk" is voor de leek om zo'n schattig beestje aan te schaffen op een beurs of bij de dierenwinkel. En een opvangcentrum oprichten is simpelweg onmogelijk, gezien deze dieren nogal wat eisen kunnen stellen aan de portemonnee en op subsidies van gemeenten en de regering kun je vergeten, daar wordt in een economisch mindere tijd het eerste in gesneden...

Groeten,

Sybe
SybeT

ID: 1267

Berichtdoor DarkDevil » 19 nov 2012 20:20

Gekkoszijnleuk schreef:
Verbieden is niet de oplossing (in opvangcentra zitten ze vaak nog slechter dan bij de gemiddelde hobbyist).

Het hoeft ook niet verboden te worden, maar de import (voorlopig) opheffen tot de huisloze dieren fatsoenlijk kunnen worden opgevangen.
En een opvangcentra kunnen ze best professioneel maken, als ze daar serieus mee aan de slag gaan lijkt mij.

Verder misschien wel een idee om een goed programma over het houden van exotische dieren op TV uit te brengen.

Opheffen van de import? Dus je bedoelt verbieden? Anders blijven er altijd mensen importeren niet legaal dan wel illegaal (groene gekko's uit nieuw Zeeland bijv.)

Opvangcentra zitten al zo overvol dat het gewoon niet kan! Niet met de ruimte en het geld dat beschikbaar is.

Ja mooi plan maar wie betaalt dat? Daarnaast zelfde probleem als caresheets, wat is goed? Nederlande standaard? (Absoluut niet!) Duitse wettelijke minima? (Misschien?) en dringt het wel door? Wie controleert is iedereen het er wel mee eens worden de goede personen aangesproken? Of komen ze bij de reptielenwinkels etc uit?

Het is moeilijk maar verbod is nooit een optie en hoe kut het ook is we leven nu eenmaal niet in een utopie. Zo is het nu eenmaal punt klaar
DarkDevil

Berichtdoor joeym » 19 nov 2012 20:35

DarkDevil schreef:Opheffen van de import? Dus je bedoelt verbieden? Anders blijven er altijd mensen importeren niet legaal dan wel illegaal (groene gekko's uit nieuw Zeeland bijv.)

Dit lijkt me niet het geval, aangezien er geen vraag is naar deze krokodillen. Waarom zou je illegaal gaan importeren als je er niks aan verdient en ze tevens niets eens verkocht krijgt? Bij andere exclusievere dieren zal dit wel het geval zijn.
1.1. Shinisaurus crocodilurus
joeym

Waardering: 21
Heeft bedankt: 5
ID: 1380

Berichtdoor SybeT » 19 nov 2012 20:38

Omdat de vraag er wel is, alleen de import groter is dan de vraag, daardoor blijven winkels met de dieren zitten.
SybeT

ID: 1267

Berichtdoor Jan Paul » 19 nov 2012 20:50

Ik wou dat veel handelaren ook gewoon eens die grijze hersencellen gaan gebruiken, het is niet eens winstgevend en brengt zoals je hier ziet alleen maar bakken vol ellende. Ik heb zelf een volwassen Dwerg koppel zitten wel naar alle eisen, zijn prima te houden maar absoluut niet voor iedereen. Heb je de ruimte, voldoe je aan alle andere factoren zijn het de meest simpele dieren die er zijn binnen de hobby. Omkijken heb je er niet naar, zijn nooit ziek etc etc...... Beetje gevaarlijk wel, maar degene die daar de lul is, is de veroorzaker/verzorger. Kan ik geen medelij mee hebben..... En ook hiermee, ga je stoer lopen doen waar deze dieren absoluut niet geschikt voor zijn, dan gaat het mis. En hopelijk ook goed mis, helaas is dan het dier weer de dupe voor zijn niets dan normaal gedrag.

Verders, moet gewoon een vergunnig voor komen, net als met gifslangen. Geld ook een wapenwet in dit land dus ook voor dit, buiten dit voelt het stukken prettiger om eens niet tegen die leek te moeten zeggen ja hoor, in dit gestoorde land mag je dat zo kopen. Kun je nog zo'n mooi hok hebben maar respect is weg, mensen oordelen nu eenmaal graag, loop je met een pittbull heeft 9 van tien ook zijn oordeel.

Maar als medehobbyist zijnde moet je toch ook wel weten om zo op tv te komen ook niet echt vruchten zal afwerpen, kun je bijna om de tafel met pvdd of db. Als het aan hen ligt gaan de gifkikkers ook, wat een pech, hobby weg.
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
ID: 1946

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws