selyar schreef:Theo,
Ik zou je met klem willen vragen te stoppen met adviseren
Je hebt totaal geen idee hoe ver ze zijn met handelen, mocht het zover komen dat er bijv. een openbare veiling plaats gaat vinden dan brengt de curator dat alsnog naar buiten.
Mensen, ik zou jullie willen adviseren het wetboek links te laten liggen en de berichten van Theo
te lezen want hij heeft het goed opgeslagen!!
Dus bij vragen............ga naar

Theo!!!!!!

Theo!!!!

Theo!!!!!

Blijkbaar weet jij totaal niet hoe het er in een faillissement er aan toe gaat, het is helemaal niet nodig dat er een veiling van dieren of goederen komt en het is niet aan de st. Sauria om ook maar iets af te dwingen of te bepalen, ook hoever ze zijn in onderhandelingen zegt mij niets.
Heb de laatste tijd vaak genoeg gezien dat een bedrijf of instelling bijna de zaak rond hadden maar dat de curator op het laatste moment met de berekening kwam dat de opbrengst te weinig was en het geheel openbaar verkocht werd.
Overigens als er bij de curator 1 handelaar komt die een redelijk bedrag betaalt voor de boedel en daar mee de schulden gedekt zijn is de curator zelfs verplicht te verkopen als een zogenaamde doorstart niet mogelijk is.
Als laatste vind ik het ronduit schandalig dat er iemand op een forum durft aan te geven dat een Nederlander geen gebruik mag maken van zijn rechten, als dit de onderhandelingen in gevaar zou kunnen brengen blijkt het geheel maar op een zeer wankele basis te staan.
@Ebony
Als blijkt dat er voldoende animo is door particulieren zal de curator eerder kiezen voor een openbare verkoop dan voor een verkoop van dieren aan een handelaar in 1 koop.
Een curator / veilingmeester heeft altijd de angst dat bij een openbare verkoop niet alle dieren verkocht worden en ze blijven zitten met een dusdanige hoeveelheid dieren die ook niet opgekocht zullen worden door een handelaar en ze dus ondergebracht moeten worden bij een opvang wat ook weer geld kost.
Bij voldoende animo weet de curator dat hij meer kan verdienen met een openbare verkoop, liefhebbers zijn namelijk bereid meer te betalen dan een handelaar.
Overigens geef ik duidelijk aan dat de st. Sauria totaal niets meer te beslissen heeft en dat die bellen zeker geen zin heeft.