Dode krokodil gevonden op Scheveningse strand

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Berichtdoor Martijn » 03 jul 2009 15:58

Wandelaars op het strand van Scheveningen troffen daar donderdagochtend wel iets heel bijzonders aan: een krokodil. Het is een raadsel hoe het dode dier op het strand is terechtgekomen, bevestigde een medewerker van Stichting Dierenambulance Den Haag vrijdag een bericht in het AD.

Scheveningen is trouwens een voormalig dorp en tegenwoordig een stadsdeel van Den Haag. Veel mensen denken onterecht dat het een gemeente is. :hmm:

Men denkt trouwens dat het dier er gedumpt is, of voor de grap neergelegd is nadat het was overleden. Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring. :roll:
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Dode krokodil gevonden op Scheveningse strand

Berichtdoor Achenar » 03 jul 2009 16:28

Martijn schreef:Dode krokodil gevonden op Scheveningse strand

Wandelaars op het strand van Scheveningen troffen daar donderdagochtend wel iets heel bijzonders aan: een krokodil. Het is een raadsel hoe het dode dier op het strand is terechtgekomen, bevestigde een medewerker van Stichting Dierenambulance Den Haag vrijdag een bericht in het AD.

Men denkt trouwens dat het dier er gedumpt is, of voor de grap neergelegd is nadat het was overleden. Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring. :roll:

Als dat zo zou zijn zou ik dat echt triest vinden van die lui die dat gedaan hebben, staat in mijn boekje gelijk aan dierenmishandeling.
Ruben
Achenar

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1130

Re: Dode krokodil gevonden op Scheveningse strand

Berichtdoor MFR » 04 jul 2009 08:17

ik weet niet hoe groot ie was misschien werd ie TE groot en is die in de zee gedumpt, erg triest verhaal dat ze hem daar dumpen
0.2.0 elaphe s. schrenki nk 08 sept
0.1.0. boa c. ssp x hogg island nk 08 juni
1.0.0. boa (half?) imp nk 08 nov
MFR

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1072

Keer terug naar Nieuws