PvdD: Ban op dierenwinkels

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

PvdD: Ban op dierenwinkels

Berichtdoor Martijn » 30 okt 2016 22:53

Partij voor de Dieren wil ban op dierentuinen en -winkels

De Partij voor de Dieren tilt in het verkiezingsprogramma, dat vanmiddag is uitgekomen, de liefde voor dieren naar het volgende niveau. Zij mogen op geen enkele manier nog dienen als vermaak voor mensen.

Bron/lees verder: AD.nl
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: PvdD: Ban op dierenwinkels

Berichtdoor remkon » 01 nov 2016 08:21

Ze kunnen zich voorlopig beter druk maken om stropers in Afrika en de, vooral, Chinezen die de producten kopen of ontbossing in Indonesië.
Zoals het nu gaat komt er een tijd dat de dierentuinen nodig zijn om bijv. neushoorns en tijgers te herintroduceren en dan mag je blij zijn als er voldoende dierentuinen zijn om een gezonde DNA-pool te hebben.
----
Furcifer Pardalis Ambilobe :: Robi
Varanus Acanthurus:: 1.1 :: Zwelgje & Alice
Trioceros Jacksonii :: 1.0 :: Wurma
remkon

Waardering: 1
Heeft bedankt: 2
ID: 14245

Berichtdoor tjvkooten » 01 nov 2016 11:30

nog even dan zijn we allemal verplicht veganist omdat het anders zielig is voor de dieren.

alles moet politiek correct zijn en de hardste schreeuwers krijgen alles voor elkaar. leve de particratie.

je mag al bijna niks meer in de natuur en dan gaan ze ook (proberen) alles wat over blijft te verbieden.
Met vriendelijke groet,
Thijmen
tjvkooten

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 14929

Berichtdoor EJA » 02 nov 2016 17:39

Buiten de discussie of dit op korte termijn meer dieren welzijn of dieren leed zou gaan veroorzaken zou dit vanuit sociologisch perspectief op de langere termijn, twee tot drie generaties verder, zeer averechts gaan werken. Dit op het gebied van natuur en milieu behoud als de menselijke verstandhouding t.o.v. dieren. Het creëren van afstand leid niet tot verbeteringen.

Duurzaam is een breed begrip, voor veel zaken toepasbaar, maar niet op hun beleid. Dit is extreemisme en in mijn ogen net zo gevaarlijk als het communisten of extreem rechtse partijen. Cursus geschiedenis en zelfreflectie zou wellicht wat ogen kunnen openen bij deze lui. Hun standpunten geven aan hoe bekrompen en kortzichtig deze mensen zijn en geen enkel benul hebben hoe verschillende facetten van de maatschappij en de wereld samenhangen.

Het heeft ook niets meer met leiderschap te maken maar meer met ongepaste dominantie. Gelukkig missen ze het stuk extraversie dat narcisten wel hebben waardoor ze zich niet op grote schaal succesvol kunnen manifesteren. Daarin tegen leveren ook zij weinig toegevoegde waarde en behoren zij wat mij betreft ook in de categorie parasieten.

Ik ben helemaal voor om op het gebied van dierenwelzijn een aantal zaken behoorlijk om te gooien en wat mij betreft mag Nederland daarin een voortrekkende rol spelen maar hier moet wel een sterk doordacht beleid achter zitten en niet als basis tegendraadsheid. Beetje jammer dat als dierenliefhebber je in dit land onmogelijk voor een PvdD kan stemmen, een Dieren Bescherming of Stichting Aap nog kan steunen, ondanks dat zij zeker goed werk leveren, door hun ongenuanceerde en manipulatieve politieke agenda’s.

Ik hoop dat zij ooit een andere partij leider gaan vinden die de koers kan bijstellen en net als ieder andere dierenliefhebber “dierenwelzijn” op een goed onderbouwde wijze wel hoog op de agenda gaan zetten.

Zucht…. mijn excuses naar alle leden van de PvdD voor mijn mening over hun standpunten.
EJA

Waardering: 50
Heeft bedankt: 20
ID: 13808

Keer terug naar Nieuws