Slang na vier dagen bevrijd uit auto

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Slang na vier dagen bevrijd uit auto

Berichtdoor Martijn » 20 dec 2014 19:24

De slang, die al vier dagen verstopt zat in de wagen van Hakim Agnaou in Zelzate, is sinds gisteren eindelijk bevrijd. Zijn oom moest daarvoor zijn zetels en een stuk van het dashboard demonteren.

Bron/lees verder: Het Laatste Nieuws
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Slang na vier dagen bevrijd uit auto

Berichtdoor Rozano » 20 dec 2014 22:36

ik kan totaal niet begrijpen waarom je dan de brandweer zou bellen. :shock: wat dacht hij :"brandweermannen werken veel met slangen" :-?

Physignathus cocincinus - furcifer pardalis tamatave - Emydura subglobosa - Testudo hermanni boettgeri - Tiliqua gigas evanescens
Boa constrictor - Boa imperator
Python regius - Morelia spilota variegata - Morelia spilota Cheynei - Morelia spilota Mcdowelli - Aspidites melanocephalus - Aspidites ramsayi
Pituophis catenifer affinis - Lampropeltis alterna Blairi - Heterodon nasicus - Euprepiophis mandarinus
Rozano
Moderator

Waardering: 217
Heeft bedankt: 21
ID: 6326
Land: België

Berichtdoor Reptalia » 22 dec 2014 11:57

Rozano schreef:ik kan totaal niet begrijpen waarom je dan de brandweer zou bellen. :shock: wat dacht hij :"brandweermannen werken veel met slangen" :-?

Nochtans heel wat brandweerkazernes in Vlaanderen die voor dit soort situaties hun mensen speciaal laten opleiden en informeren op geregelde basis. Zo ongewoon is het dus niet dat de brandweer gebeld wordt.
Ik weet dat er bepaalde reptielenverenigingen dit soort opleidingen op regelmatige basis geven.
Reptalia

Waardering: 65
Heeft bedankt: 1
ID: 3630

Berichtdoor Rozano » 22 dec 2014 12:46

Heb enkele vrienden bij de brandweer en ik weet dat sommige brandweermannen opleiding krijgen voor het vangen van "gevaarlijke" slangen. Maar in deze situatie gaat het mij toch iets te ver om die heren ermee lastig te vallen. Ook weer een negatieve publicatie voor niets. Had gewoon van de eerste keer z'n auto uit elkaar moeten schroeven en dat diertje er zo snel mogelijk uit moeten halen ipv nog 3 dagen mee rond te rijden.

Physignathus cocincinus - furcifer pardalis tamatave - Emydura subglobosa - Testudo hermanni boettgeri - Tiliqua gigas evanescens
Boa constrictor - Boa imperator
Python regius - Morelia spilota variegata - Morelia spilota Cheynei - Morelia spilota Mcdowelli - Aspidites melanocephalus - Aspidites ramsayi
Pituophis catenifer affinis - Lampropeltis alterna Blairi - Heterodon nasicus - Euprepiophis mandarinus
Rozano
Moderator

Waardering: 217
Heeft bedankt: 21
ID: 6326

Keer terug naar Nieuws