Repetielenexpert aangevallen door alligator

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Repetielenexpert aangevallen door alligator

Berichtdoor Martijn » 06 jun 2012 07:52

Dat alligators levensgevaarlijk zijn, hoeft niemand Fred Boyce te vertellen. De 52-jarige Amerikaan geldt als een expert op het gebied van reptielen. Maar zelfs hij werd afgelopen week pijnlijk verrast door het killersinstinct van de bijtgrage beesten.

Bron: De Telegraaf
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Repetielenexpert aangevallen door alligator

Berichtdoor reptiegirl » 06 jun 2012 08:31

Hoe goed je ook bent op gebied van reptielen en met name bij kroks,als je een bepaalde leeftijd krijgt lijkt het me beter er langzaam aan mee te stoppen ook omdat je reactievermogen en spierkracht met de jaren afneemt.
Nou wil ik net zeggen dat 52 oud is,ben nl zelf ook al 42 maar voor volwassen kroks ed zou ik me er niet meer aan wagen.
1.1.0. Pogona vitticeps,wk.(Billy-Boy,Zoe)
2.3.0. Eublepharis Macularius(Erik,Fynn,Emmy,Cindy,)r.i.p.Elly,r.i.p. Bindi.
1.1.0. Phelsuma laticauda.(Davey,Daisy)
1.0.0. Phelsuma mad. kochi.( Pepito) r.i.p Thula
2.1.0. Phelsuma mad. grandi.(Harry)
0.1.0. Eumeces schneideri.(Bonny)
1.0.0 Anolis carolinensis.(Mannie.) r.i.p Minnie
0.0.1. Mabuya elegansis.(Kathy)
3.3.0 Hemidactylus brookii subsp.Ghana.(geen naam)
3.3.0. Bombina orientalis(Olly's en,Molly's)
Pherupasmei schultei.
0.1.0. Rotweiler/Herder kruising(Kyra)
reptiegirl

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1638

Berichtdoor GerritH » 06 jun 2012 08:38

Hij aarzelde; na het aanbrengen van de doek moet je je op het dier gooien om het dier te fixeren. Op het filmpje is duidelijk zichtbaar dat hij klaar staat en dan met zijn hand de nek van het dier aanraakt waarop de alligator reageert en de doek kwijtraakt.
Ik zou ook aarzelen, maar dit heeft weinig met leeftijd te maken.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor Jan Paul » 06 jun 2012 14:22

Kleinigheidje hou je :mrgreen: Maar als ik het zo zie zal hij waarschijnlijk best veel verstand hiervan hebben, maar dit is geen dagelijkse bezigheid van hem meer. Ik zie iemand die aarzelt, het dier lag al een paar min. met de doek over de ogen waarop hij strak ging staan (Opladen), het moment en gewoon puur bij toeval weer dit moeten of willen doen terwijl hij dit misschien al jaren niet meer heeft gedaan....

Op zich was zijn reflex nog best goed toen het fout ging, al scheelde het op een haar na zijn hoofd. En hij had mazel dat het dier toen hij gegrepen werd in de arm niet goed lag om een death row te doen, of dit gewoon niet deed, want dan was het zeker einde oefening. Al met al nogal wat mazel gehad, heeft weinig met leeftijd van doen denk ik, je moet hier natuurlijk wel meer rekening mee gaan houden. Ik had het persoonlijk liever op veilige afstand gedaan met touw en lus, vind dat nog steeds bij deze maat dieren de meest veilige methode, dan maar meer stress bij het dier maar je speelt wel op veilig. Heb een oude kerel gekent die toen 82 jaar oud was, en ving nog steeds gators van deze maat, maar zijn leven lang al met gewoon touw. Dat was ook altijd zijn advies naar mij, dit wat die kerel deed kan 99 keer goed gaan, maar die ene keer moet je ook willen voorkomen, dus altijd met touw. Zo gooi ik altijd een lus om de bek, met een stuk twijg van een boom even pesten zodat die bek opengaat en dan eromheen gooien. Nog een touw met lus erbij die je via het touw welke al vastzit naar de bek laat glijden en je hebt het dier met twee touwen vast met twee man en laat hem dan de death row doen waardoor hij zijn eigen bek inwikkelt, ze zijn opzich best wel voorspelbaar....

Was ie toch nog bijna in zijn harnas gestorven....
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1946

Keer terug naar Nieuws