Aai eens een engerd!

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Aai eens een engerd!

Berichtdoor Martijn » 21 aug 2011 19:29

In Natuurtuinen Jekerdal werd vandaag een reptielenmiddag gehouden. Kinderen en volwassenen konden eens van (heel) dichtbij zien hoe een slang een muisje opeet.

Bron :arrow: Maastricht Aktueel
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Aai eens een engerd!

Berichtdoor Brenda » 21 aug 2011 19:39

Ziet er wel leuk uit, alleen de hele dag die kinderhandjes op die landschildpadden lijkt me erg stress vol, ze kunnen geen kant uit,, en ja een slang om je nek, daar zijn de meningen ook over verdeeld, en ligt het nou aan mij, maar was die baardagaam niet aan de magere kant?
Animals was my first love, and it will be my last.
Brenda

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960

Berichtdoor Niels » 21 aug 2011 19:42

Wat een heerlijk positieve titel weer : aai eens een engerd

Leuk die info middagjes , maar is het nu echt nodig om ze te aaien en slangen om je nek te doen ?
Dat is dus juist wat je niet moet leren aan kids . Leer ze dat het fascinerende dieren zijn om te verzorgen en naar te kijken
Wil je aaien koop dan een kat of hond
They are not dangerous killers , they just got a great feeding response !!!!Afbeelding

1.0.0 Iguana iguana rhinolopha
0.0.1 Paleosuchus Palpebrosus
1.1.0 Basiliscus Basiliscus
0.1.0 Chameleo Calyptrus
0.1.0 Furcifer Pardalis Nosy Mitsio
Eigen kweek guppys voor de kaaiman

http://dwarfcaiman.webs.com/
Niels

ID: 891

Berichtdoor widje » 21 aug 2011 20:35

Sommige kinderen kwamen supertrots naar buiten met hun nieuwste aanwinst, een babyslang die men er kon kopen nadat men eerst uitvoerig werd ingelicht over het verzorgingsplan.

dit stukje tekst vond ik nog veel verontrustender of ligt dat nou aan mij en begrijp ik het verkeerd. ik lees het als er werden slangetjes verkocht. het aaien, vasthouden en omhangen van dieren vind ik ook geen goed idee, maar ik snap ook wel dat het een kans is om meer mensen kennis te laten maken met de reptielen wereld. hoe vaak mensen hier wel niet komen en het baardje zien staan met de vraag of ze hem aan mogen raken en vast houden. en nee ik sta niet toe dat andere mensen hem eruit halen of vast houden. wel als hij rustig is en het geen probleem vind even bij me te komen mogen ze hem heel even voelen en daarna gaat meneer weer lekker terug
widje

ID: 4356

Berichtdoor TheJippes » 22 aug 2011 01:47

Als het waar is dat ze er ook slangen verkopen na een korte cursus vind ik het echt te belachelijk voor woorden :shock:
Afbeelding
TheJippes

ID: 3190

Keer terug naar Nieuws